تکمیل سالن 6 هزار نفری قزوین یک مطالبه استانی است / هزار واحد صنعتی فعال می توانند 12میلیارد به ورزش کمک کنند

به گزارش رکنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، افزود: ورزش در اعتلا و ارتقاء فرهنگ جامعه می تواند تاثیرگذار باشد و ورزشکاران می توانند طلایه دار و جلودار در مباحث مختلف فرهنگی باشند که در ایام کرونا، آزادی زندانیان، کمک به سیل زدگان و موارد متعدد دیگر شاهد گام های ارزنده آنها بوده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به همگرایی ورزشکاران طبیعت گرد، کوهنورد و گردشگر با محیط زیست و حمایت و حفاظت از محیط زیست ادامه داد: اتحاد خانواده در زندگی ورزشکاران پررنگ تر است و ورزش به خانواده ها نشاط و پویایی می بخشد، از سویی ورزش به سواد حرکتی و فعالیت های جسمانی نیز می تواند کمک کند.

وی گفت: این هفته، فرصتی برای ترویج ورزش همگانی است و باید با کمک رسانه ها برای ترویج ورزش در جامعه تلاش کنیم.

علایی مقدم از برگزاری بیش از 600 برنامه ورزشی و فرهنگی در هفته تربیت بدنی در استان قزوین خبر داد و گفت: گلباران گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام با حضور مسئولان و ورزشکاران، برگزاری 40 همایش کوهنوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری، 200 مسابقه بومی و محلی در شهرها و روستاها، مسابقات خانه های ورزش روستایی در 65 روستا، اهدای خون و اجرای حدود 120 مسابقه ورزشی از جمله برنامه های هفته تربیت بدنی است.

وی اضافه کرد: وقتی در ورزش موفق هستیم که همه یک تیم باشیم و با تفکر یک تیم واحد از نمایندگان ورزش استان در رقابت های کشوری مانند شمس آذر، کراپ الوند و بلیش تاکستان حمایت کنیم.

IMG-20221017-WA0007

وی در خصوص راه اندازی باشگاه صنعت، گفت: طرح پیشنهادی آن را تقدیم استانداری قزوین کرده ایم که حدود هزار واحد صنعتی فعال استان در سال می توانند ۱۲ میلیارد تومان به ورزش استان کمک کنند که ۶ میلیارد آن را برای حمایت از تیم های ورزشی و ۶ میلیارد دیگر را برای حمایت از قهرمانان بازی های آسیایی صرف کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ۷۸ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به ورزش قزوین اختصاص یافته که شامل برخی پروژه ها با نام یا در قالب تکمیل سالن های ورزشی است.

علایی مقدم افزود: خانه جوان استان یکی از این طرح ها است که با ۷۰ درصد پیشرفت هم اکنون در مرحله تجهیز است و سالن ورزشی مختص ورزش های انفرادی نیز در حال اجرا می باشد.

وی گفت: این سالن در قالب جایگزینی با مجموعه ورزشی دولتخانه صفوی اجرا شده که ۱۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر و هفت میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته به آن تخصیص یافته است.

وی افزود: این سالن حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان و تکمیل سالن سرپوشیده دو و میدانی در مجاورت آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیمانکار این طرح، شایستگی ادامه کار را ندارد.

علایی مقدم اضافه کرد: سالن ورزشی مختص ورزش های انفرادی استان در ۲ طبقه و پنج هزار متر مربع فضا با سازه بتنی در کنار خانه جوان استان در مرحله گودبرداری است و تکمیل آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

این مسوول گفت: یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری محمدیه، یک میلیارد تومان برای ساختمان تاکستان و ۱۰ میلیارد تومان برای استخر آبیک مصوب شده که ۶ میلیارد آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: ۳۳ پروژه نیمه تمام در استان داریم که حدود ۲۰۰ میلیارد تکمیل آنها اعتبار نیاز دارد و خانه جوان، سالن ورزشی مهدی آباد، سالن ورزشی زین آباد، زورخانه دانسفهان و سالن سنگنوردی قزوین از جمله این طرح ها هستند.

این مسوول گفت: افتتاح باشگاه سوارکاری سه منظوره شامل سوارکاری، نسل کشی و گردشگری در حال انجام است و به دنبال آوردن تیم بسکتبال مهرام به استان بودیم که به توافق نرسیدیم.

وی در خصوص راه اندازی باشگاه صنعت، گفت: طرح پیشنهادی آن را تقدیم استانداری قزوین کرده ایم که حدود هزار واحد صنعتی فعال استان در سال می توانند ۱۲ میلیارد تومان به ورزش استان کمک کنند که ۶ میلیارد آن را برای حمایت از تیم های ورزشی و ۶ میلیارد دیگر را برای حمایت از قهرمانان بازی های آسیایی صرف کنیم.
در پایان این نشست از نماینده « رکنا » بعنوان خبرنگار فعال حوزه ورزش و جوانان تقدیر به عمل آمد.

لیلا بیگدلی/ قزوین

کدخبر: 834009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟