هشدار وضعیت قرمز در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، احمدرضا دالوند عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وضعیت قرمز در استان‌های غربی کشور از جمله لرستان با تاکید بر آماده‌باش تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، اظهار کرد: با توجه به بازه زمانی کوتاهی که در پیش داریم، کمتر از ۲۴ ساعت لازم است جلسات هماهنگی تشکیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت مدیریت بحران در شهرستان‌ها با فرمانداران است، افزود: فرصت کم و با توجه به  میزان بارشی که به صورت نقطه‌ای از طرف سازمان هواشناسی ‌اعلام شده، فرمانداران باید تمهیدات لازم را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: باتوجه به اعلام هواشناسی بارش‌ها از صبح دوشنبه آغاز و شهرستان‌های خرم‌آباد و پل‌دختر با بارش‌های نقطه‌ای مواجه می‌شوند که نیازمند برنامه‌ریزی به موقع است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید کنترل و نظارت لازم را در سطح شهرستان بر عهده بگیرند، افزود: باید پل‌ها، تقاطع‌ها و رودخانه‌های حادثه خیز کنترل شود، دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی هم آمادگی لازم را در مواجه با هر گونه بحران داشته باشند.

دالوند با بیان اینکه در مواقع بحران حد و مرزی بین دستگاه‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها تجهیزات و ماشین‌آلات خود را باید در اختیار فرمانداران قرار دهند و با هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، قطعا برخورد می‌شود. 

وی ادامه داد: هر جا گزارشی مبنی بر کم کاری دستگاهی داشته باشیم، برخورد خواهیم کرد.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه فرمانداران نقاط بحرانی را اعلام کنند، بیان کرد: بعضی از پل‌های ما با مشکل مواجه هستند که نیاز است، فرمانداران آنها را شناسایی و به معاونت عمرانی استانداری اعلام کنند.

وی گفت: محل کارگاه و پروژه‌های در دست ساخت به ویژه پل شوراب کنترل شود، چراکه همین مکان‌ها می‌توانند به نقاط حادثه خیز تبدیل شوند.

دالوند حضور میدانی شهرداران را ضروری دانست و اظهار کرد: تیم‌های امدادی شهرداری‌ها باید بصورت شبانه روز حاضر باشند تا  شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

وی افزود: در صورت نیاز آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها آمادگی لازم را برای اسکان موقت داشته باشند.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 947793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟