صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز روز یکشنبه گفت: این سامانه بارشی از اوایل امشب وارد استان می شود و تا بامداد سه شنبه ادامه دارد اما اوج این سامانه بارشی فردا بعد از ظهر خواهد بود.

 نیکروز افزود: از امروز یکشنه تا پایان روز سه شنبه هفته جاری هرگونه مرخصی در ادارات لغو بوده و دستگاه های اجرایی باید به طور شبانه روزی کشیک داشته باشند.                          

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه ها ضمن اطلاع رسانی هشدارهای لازم را به مردم اعلام کنند.

نیکروز گفت: مردم استان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خود داری کنند.

وی ابراز کرد: اداره کل امور عشایر و آموزش و پرورش استان به خصوص برای مناطق روستایی و عشایری مدیریت لازم را برای پیشگیری از هر گونه اتفاقی مد نظر قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد به آمادگی هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری ها، آتش نشانی، دهیاری ها، شرکت خدمات رسان آب، برق و گاز تاکید کرد که از آمادگی لازم برخوردار باشند.

نیکروز تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص ساخت و ساز، شهرداری ها در رابطه با هرس درختان برای جلوگیری از شکستی درختان و قطعی برق، شرکت پخش فراورده های نفتی تمهیدات لازم برای تامین سوخت روستاها و مناطق عشایری فاقد گاز تدابیر لازم را بکار گیرند.

وی عنوان کرد که جهاد کشاورزی تدابیر و هشدارهای لازم را برای جلوگیری از خسارات به  باغداران و زارعین به خصوص شیلات اعلام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد به حوزه ورزش جوان استان تاکید کرد: اجازه صعود کوهنوردان به کوه ها به خصوص رشته کوه های دنا را ندهند. 

وی با بیان اینکه پیمانکاران و مجریان طرح ها و پروژه های عمرانی تمهیدات لازم را مد نظر داشته باشند، گفت: همه امکانات و تجهیزات خودرویی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در حالت آماده باش کامل باشد.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد 

کدخبر: 947780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟