۱۵۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شد

به گزارش رکنا از اردبیل،شایقی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی طرح راه‌آهن اردبیل - میانه، اظهار کرد: اجرا و تکمیل باقی مانده مسیر، نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که با توجه به اهمیت طرح تامین آن در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه اعتبار مصوب در قانون بودجه برای این طرح چهار هزار ۸۰۰ میلیارد ریال بوده، اما در عملکرد مالی سال، ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: امسال برای تکمیل طرح راه‌آهن اردبیل - میانه هفت هزار و ۲۰۰ ریال اعتبار در بودجه مصوب شد که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص داده شد و مقرر است ۲ هزار میلیارد دیگر هم در آینده نزدیک برای این طرح اختصاص یابد.

شایقی درباره اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان افزود: مجوز ماده ۲۳ برای اتصال این طرح به پارس‌آباد مغان صادر شده و در سفر دوم ریاست جمهوری به استان برای افتتاح طرح راه‌آهن، موضوع اتصال آن به پارس‌آباد مطرح و برای اجرای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و آسیای میانه تحول بزرگی در خط ریلی، رونق اقتصادی و توسعه صادرات استان ایجاد خواهد شد.

شایقی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهوری به استان، منوط به تکمیل راه‌آهن، شده است، ادامه داد: شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی مسئول اجرای این طرح است و اگر با جدیت لازم و با تامین اعتبارات لازم از محل تهاتر نفت کار را پیش ببرد، طرح در زمان مقرر تکمیل خواهد شد.

وی درباره روند عملیات اجرایی تونل دوم حیران، گفت: عمده کار‌های اجرایی این طرح به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه سال آینده این تونل به بهره‌برداری برسد.

 

کدخبر: 947713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟