افتتاح همایش نویسندگان نوقلم با محوریت ایثار و شهادت در قزوین

به گزارش رکنا  از قزوین،  مراسم افتتاحیه همایش نویسندگان نوقلم با محوریت ایثار و شهادت با حضور زهرا شیرکوند رئیس اداره تالیف و نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران، فضل‌الله خدادادی عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، اکبر کشاورزنجفی رئیس بنیاد شهرستان قزوین و نویسندگان استان‌های تهران بزرگ، قم، شهرستان‌های استان تهران، البرز، گیلان، همدان و قزوین در سالن همایش موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد.

در این مراسم، فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به شرکت‌کنندگان خیر مقدم گفت.

در ادامه، زهرا شیرکوند رئیس اداره تالیف و نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت گفت: تقارن برگزاری همایش نویسندگان نوقلم را با هفته کتاب و کتابخوانی به فال نیک می‌گیریم و امید داریم که برگزاری این همایش‌ها منجر به خلق آثار ارزشمند در حوزه ایثار و شهادت شود.

وی افزود: این همایش به همت مسئولان دفتر حمایت و نظارت از تولیدات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تلاش مدیرکل، معاون و کارکنان بنیاد استان قزوین برپا شده است که از زحمات همه آنها قدردانی می‌کنم.

این مقام مسئول با بیان اینکه همایش نویسندگان نوقلم در سراسر کشور به میزبانی 5 استان برگزار می‌شود، گفت: بعد از برگزاری همایش‌های استانی، همایش کشوری هم برپا می‌شود و از انتشار آثار فاخر نویسندگان، حمایت خواهد شد.

photo_2023-11-18_14-44-15

شیرکوند انتقال تجربه‌های نویسندگان پیشکسوت به نویسندگان جوان امروز را از مهمترین اهداف برگزاری همایش یاد شده برشمرد و از همه نویسندگان نوقلم خواست که از برپایی دوره‌های آموزشی این همایش بهره لازم را ببرند.

در ادامه مراسم، فضل‌الله خدادادی عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مطالبی پیرامون ادبیات پایداری بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ساختار جدیدی با مضامین صبر، ایستادگی، ایثار، توکل، دعا، حرکت کردن در خط رهبری و تجلیل از جایگاه شهیدان در ادبیات پایداری جدید شکل گرفته است، افزود: نویسندگان در این ساختار می‌توانند آثار ارزشمند و فاخری را خلق کنند که ماندگار باشد.

گفتنی است در این مراسم، مسئولان از محسن نجفی مولف کتاب لبخندماه (سیره زندگی شهید مدافع حرم الیاس چگینی)، تجلیل کردند.

پخش نماهنگ و شعرخوانی توسط بهبودی شاعر قزوینی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه همایش نویسندگان نوقلم با محوریت ایثار و شهادت بود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 947425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟