همایش تجلیل از ۲۷۶ دانش‌آموز شاهد و ایثارگر برگزار شد

به گزارش رکنا از قزوین؛ این همایش با حضور سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامحسن اسلامی صدر سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد.

در این مراسم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی هستند و با درس خواندن می‌توانند توسعه و پیشرفت کشور را سرعت دهند.

وی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس دانش‌آموزانی از تحصیل و تعلقات دنیوی خود گذشتند و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند تا امروز دانش‌آموزان بتوانند به راحتی تحصیل کنند و پرچم ایران را سرافراز کنند‌.

اسمعیلی افزود: امروز ایران به برکت رشادت‌ها و ایثارگرهای شهدا در همه زمینه‌های علمی و اقتصادی موفق است و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: وظیفه دانش‌آموزان الگوبرداری از سیره و منش شهدا و تلاش در کسب علم و دانش است تا بتوانند ایران را به قله پیشرفت و ترقی برسانند.

وی گفت: دانش‌آموزان فقط تک‌بعدی نباشند بلکه باید در همه زمینه‌های مختلف جامعه فعال باشند تا به یک دانش‌آموز علمی مومن و انقلابی در کشور تبدیل شوند که برای کشور نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین دانش‌آموزان باید در کنار درس خواندن در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی تلاش کنند و نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند تا فریب آنها را نخورند.

وی گفت: دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر که خودشان از خانواده ایثارگری هستند باید با درست رفتار کردن طبق آموزه‌های دینی الگوی دیگران باشند‌ تا از آنها درس بگیرند.

دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باید الگوی بارز یک فرزند ایثارگر باشند

در ادامه این مراسم، سیاهکلی‌مرادی گفت: استان قزوین ۵۸ معلم شهید و ۲۷۶ دانش‌آموز دارد که باید همواره یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا است به همین دلیل امروز اگر مسئولی بر صندلی‌ مسئولیت نشسته باید در مسیر شهیدان گام بردارد و در جهت احیای ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب تلاش کند.

این مقام مسئول افزود: همچنین معلمان باید مسایل ارزشی و دینی را به نحوی برای دانش‌آموزان تبیین کنند تا آنها نسبت به آسیب‌های ضدارزشی که دشمنان طراحی می‌کنند هوشیار و آگاه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: وظیفه امروز دانش‌آموزان خوب درس خواندن و حرکت به سمت کسب علم و تخصص است تا زمینه‌های توسعه و پیشرفت کشور را تسهیل کنند.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باید الگوی بارز یک فرزند ایثارگر باشند و دیگران از رفتار و کردار شایسته دینی و اسلامی آنها الگوبرداری کنند.

وی افزود: وظیفه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر که پدران‌شان جان‌شان را در مسیر اعتلای نظام فدا کردند، دو چندان است و باید بیشتر در تبیین سیره و منش شهدا به دیگر دانش‌آموزان تلاش،کنند.

ردپای خون شهدای انقلاب اسلامی در تحولات امروز فلسطین نمایان است

در ادامه مراسم فوق، سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: این عملیات به همه دنیا نشان داد چهره ای که از اسرائیل ترسیم شده بود، پوشالی بود.

اسلامی‌صدر با بیان اینکه پیروزی محور مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی می‌تواند یکی از مقدمه‌های ظهور باشد، افزود: بشر با نگاه به این عملیات می تواند از وهم های توخالی، جدا شود و ظرفیت خود را برای آمادگی ظهور پر کند.

وی اظهار داشت: ردپای خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم در تحولات امروز فلسطین نمایان است، همان شهدایی که همیشه مدیون آنانیم.

در مراسم ذکر شده، حجت‌الاسلام حسین محمدزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین مطالبی پیرامون اهمیت الگوبرداری دانش‌آموزان از شهدا، حرکت در مسیر آنها و کسب علم و دانش با هدف تعالی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

گفتنی است در این مراسم، مسئولان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ۲۷۶ دانش‌آموز ممتاز شاهد وایثارگر تجلیل کردند./ت

 

لیلابیگدلی/قزوین 

کدخبر: 936378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟