دست کم یک شعبه ی اخذ رای ویژه ی بانوان در هر شهرستان  راه اندازی می شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ احسان یاوری در جلسه ی ستاد انتخابات استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر در برخی از شهرستانهای استان شعب اخذ رای ویژه ی بانوان پیش بینی شده اما تلاش ما بر این است که در تمامی شهرستان های استان این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به موضوع ضرورت آنتن دهی شعب اخذ رای در زمان انتخابات، اظهار کرد: علیرغم کوهستانی بودن استان و مشکلاتی که وجود دارد باید ترتیبی اتخاذ شود که تا حد امکان شعبه ی آفلاین در روز انتخابات نداشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان آموزش صد در صدی را برابر پیروزی صد در صد دانست و گفت: مادامی که بتوانیم آموزش تاثیر گذاری برای رای دهندگان و عوامل اجرایی داشته باشیم با کمترین چالش روبرو خواهیم بود.

معاون استاندار تاکید کرد: آموزش ها باید براساس قوانین مصوب برای انتخابات باشد که در این مسیر هم مردم و هم عوامل برگزار کننده باید به وظایف خود مطابق قانون آگاهی داشته باشند.

یاوری بر تعامل و همکاری کمیته های مختلف ستاد انتخابات از جمله کمیته آموزش و اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: محتواهای آموزشی با موضوع قوانین انتخاباتی در قالب های رسانه ای مختلف تا زمان شروع انتخابات برای افزایش سواد انتخاباتی مردم تهیه و بین عموم منتشر شوند.   

در جلسه ی ستاد انتخابات استان مواردی از جمله تهیه ی به موقع استعلامات، وضعیت انفورماتیک شعب، برنامه های آموزشی و آیین نامه های مربوط به آن، موارد حقوقی و قوانین موجود و همچنین پشتیبانی های مالی برای اجرای برنامه های ستاد تشریح شدند.

در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری، مدیران کل امنیتی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، فناوری اطلاعات، برنامه و بودجه و تحول اداری و روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، مدیر کل ثبت احوال استان و کارشناسان عضو کمیته های مختلف ستاد انتخابات حضور داشتند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 944650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟