باغات یزد شناسنامه دار می شوند

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح تهیه شناسنامه باغ‌های سطح شهر در راستای اجرای ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها آغاز شده، هدف از اجرای این طرح را شناسایی باغات سطح شهر به منظور جلوگیری از تخریب آن است.

وی افزود: طی این فرایند پس از شناسایی باغ‌ها با استفاده تصاویر هوایی، کد نوسازی استخراج شده و پلاک کوبی صورت می‌گیرد و سپس موارد به پیمانکار تهیه شناسنامه باغ‌ها تحویل و عملیات آمار برداری طبق فرم تهیه شده با حکم قضایی انجام و پس از بررسی فرم‌های تکمیلی توسط واحدهای مربوطه، موارد جهت اقدامات بعدی به سازمان فاوا ارسال می‌شود.

زارع از تشکیل کارگروه صیانت از باغ‌ها در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری موظف است برای باغ ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ ها و نوع گونه‌های درختان موجود در آن مشخص باشد؛ ضمن این که با وجود شناسنامه برای باغ ها می‌توان، تخریب کنندگان آنها را مشخص و برخورد قانونی کرد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود با توجه به قیمت های نجومی زمین و ملک، برای مالک کاملا مقرون به صرفه است که درختان باغ خود را قطع و جریمه آن را بپردازد تا در آن زمین به ساخت و ساز بپردازد ولیکن شهر یزد در حال حاضر نیاز به هوای پاک و فضای سبز دارد.

 به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط ‌زیست شورای اسلامی شهر یزد؛ تخریب باغ ها و مزارع کشاورزی و ساخت آپارتمان، واقعیت تلخی است که نتیجه آن از بین رفتن فضای سبز و باغ‌های حاصل خیز سرسبز یکی پس از دیگری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است بعد از شناسایی باغ ها، برخی از آنها توسط شهرداری خریداری شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

 

کدخبر: 944554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟