مصدومیت محیط‌بان در تعقیب و گریز شبانه/ شکارچی سابقه دار دستگیر شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند در ابن باره گفت: بنابر گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد پرسنل گشت اجرایی یگان حفاظت اداره کل با همکاری محیط بانان شهرستان سلسله و مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه بلافاصله به محل مورد نظر عزیمت نموند که پس از ساعت‌ها گشت و پایش و تعقیب و گریز شبانه منطقه موفق به دستگیری شکارچیان متخلف به همراه لاشه یک راس بز کوهی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان افزود؛ از این شکارچیان متخلف و سابقه‌دار، یک لاشه بز کوهی شکار شده‌ به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار، کشف و ضبط شد.

سالاروند افزود در حین تعقیب و گریز شبانه یکی از محیط‌بان منطقه دچار آسیب از ناحیه کتف شد که بعد از حدود دو ساعت پیاده روی با کتف آسیب دیده و تحمل درد شدید، در اولین پاسگاه محیط‌بانی این محیط‌بان خدوم توسط نیروهای زحمتکش اورژانس به بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه با زحمت کادر پزشکی و درمان اولیه از بیمارستان مرخص گردید.

چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد در خصوص پرونده قضایی متخلفین گفت؛ برای متخلفین پرونده‌ قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردیده است. وی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 940727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟