چه کسی پاسخگوی مطالبات پرستاران استان یزد است؟

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ دکترسید کاظم رضوی گفت: ضمن قدردانی از کادر پرستاری استان، بر خود لازم می‌دانیم نسبت به مطالبات پرسنل دانشگاه اعم از پرسنل درمانی و غیر درمانی بویژه کادر پرستاری، پاسخگو بوده و با اقدامات موثر موجب ایجاد انگیزه و نهایتاً ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف استان باشیم.

وی با بیان اینکه پیگیری مجدانه  مطالبات گروه پرستاری  در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از وظایف اصلی خود می دانیم، ادامه داد: حقوق و مزایا ( پرداختی مستمر) به صورت ماهانه پرداخت شده اما پرداختی‌های غیر مستمر، وابسته به درآمدهای بیمارستانی و دریافت مطالبات سازمان‌های بیمه گر است که  متاسفانه با تاخیر صورت می گیرد.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به این موضوع ، پرداخت اضافه کار تا تیر ماه ۱۴۰۲ و کارانه تا پایان ۱۴۰۱، انجام و  تسویه  شده انشاالله سعی بر این داریم تا مجدداً پرداختی دیگری را هم داشته باشیم.

رضوی بیان داشت: پرداختی کارانه بر اساس قانون تعرفه گذاری پرستاری امسال طبق دستور العمل وزارت بهداشت، در سه مرحله و به صورت علی الحساب  مربوط به  سال ۱۴۰۱ انجام و از سال ۱۴۰۲ با تکمیل زیرساخت‌های  his و نهایی شدن دستورالعمل و پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر همراه با سایر دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: حق سختی کار مطابق با دستورالعمل وزارتی بر اساس نوع بخش و نحوه فعالیت پرسنل در احکام کارگزینی از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ منظور شده  و در احکام کارگزینی درج شده است و در صورت نارضایتی همکاران می توانند به واحد مربوطه مراجعه تا بازنگری صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه مبلغ هر ساعت اضافه کاری بر اساس قانون حقوق و دستمزد بوده و افزایش آن از حیطه اختیارات دانشگاه خارج است، تصریح کرد: کسر مالیات از حقوق و مزایا هم در اختیار دانشگاه نیست و لازم به ذکر است چندگانگی در نحوه پاداش‌های بازنشستگی مربوط به قوانین کشوری است که انشالله در سطوح مدیریت کشوری برای آن راه حلی اندیشیده خواهد شد.

رضوی به تربیت بهیار نیز اشاره کرد و گفت: تربیت نیروهای بهیار از مصوبات مجلس شورای اسلامی بوده و در تعدادی از استان‌ها از جمله یزد در حال اجراست لیکن آموزش این افراد جهت کمک به کادر پرستاری و انجام مراقبت‌های اولیه بیمار است و به هیچ عنوان جایگزین کادر پرستاری نخواهد شد.

به گفته  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ؛ کلیه سنوات خدمتی قبل از استخدام همکاران، در زمان استخدام منظور می شود و در صورت عدم اجرا، همکاران می‌توانند به واحدهای کارگزینی مجموعه خود مراجعه کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر امکانات رفاهی دانشگاه اگر چه محدود است ولی عادلانه در اختیار کارکنان خدوم و کادر درمان قرار گرفته است. در مورد امکانات سیاحتی و زیارتی همانگونه که اخیرا مشاهده نموده اید با رانت و تبعیض مقابله شده و در صدد هستیم با قراردادهایی شفاف و قانونی ،امکان بهره مندی مناسب و با کیفیت را برای همه همکاران فراهم نماییم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این دانشگاه ضمن ارزش نهادن به مقام شامخ پرستاران و پیگیری مجدانه درخواست های بحق ایشان ( اصلاح ساعت اضافه کاری، حق مسکن، حق عائله مندی و....) از طریق وزارتخانه و هیأت امنا، به پرستاران عزیز توصیه می نماید مطالبات خود را از طریق مجاری قانونی و بویژه سازمان نظام پرستاری که منتخب پرستاران استان است پیگیری نمایند و تحت تأثیر افرادی که با نیت سوء، سعی در به هم زدن آرامش و تلخ کردن کام خدمتگزاران نظام سلامت در آستانه روز پرستار دارند قرار نگیرند.

یزد/ سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 940939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟