مردمی شدن از راهبرد‌های دولت در حج و زیارت است

به گزارش رکنا از اردبیل،  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل در آئین تودیع و معارفه مدیران قبلی و جدید حج و زیارت استان اردبیل گفت: به تعبیر رئیس‌جمهوری زیارت‌ها باید «آسان، ارزان و دلنشین» باشد و سازمان حج و زیارت در برنامه‌ها و دستور کار خود این سه اصل را مدنظر قرار دهد.

کاظم دبیر «دلنشین» بودن زیارت را «زیارت با معرفت» معنی کرد و افزود: زیارت عتبات عالیات و اماکن مقدسه باید منجر به کسب معرفت دینی شود و استانداری اردبیل آماده همکاری در راستای تحقق برنامه‌ها و پیشبرد هدف‌های متعالی با سازمان حج و زیارت است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تحول‌زا در این معاونت گفت: یکی از این طرح‌ها «مدیریت دانش» است که سعی می‌کنیم از دانش و تجربه بازنشستگان که با کوله‌باری از آگاهی و تجربه، سازمان‌ها و ادارات را رها می‌کنند و مجموعه‌های اداری و جامعه از اندوخته‌های آن‌ها محروم می‌ماند، استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور نیز در این آئین، شور و شوق مردم استان اردبیل نسبت به اولیای الهی را از ویژگی‌های بارز این استان اعلام کرد و گفت: تنها دارایی سازمان حج و زیارت نیروی انسانی و کارگزاران خدوم آن هستند و حج و زیارت استان اردبیل نیز به داشتن نیرو‌های انسانی خوب می‌بالد.

حمیدرضا رهبری فر افزود: برای ارتقای دارایی عظیم این سازمان که نیروی انسانی توانمند است باید تلاش کرده و از هر غفلتی که به این ثروت و سرمایه ضربه بزند، پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در حج و زیارت استان اردبیل هم گفت: مسئولیت در نظام اسلامی فرصتی برای خدمت به ملت است و در سازمان حج و زیارت که ارباب رجوع خاص دارد، سنگری ویژه برای خدمت فراهم شده است.

ودود چمن آرایی، مدیر سازمان حج و زیارت استان اردبیل نیز در این برنامه از فعالیت ۳۰ کارگزار برای شناسایی و ثبت‌نام زائران عتبات عالیات در این استان خبر داد و گفت: امسال حج و زیارت استان در شناسایی و اعزام زائران به اماکن مقدسه، جزو ۱۰ استان برتر اعلام شده است.

در پایان این آئین با قدردانی از هشت سال خدمت و مدیریت چمن آرایی، ابراهیم احدی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان اردبیل معرفی شد.

 

کدخبر: 940098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟