ارسال بیش از۵۰۰ مقاله به همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، آرش رنجبران در دومین دوره همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در تبریز با بیان اینکه امروز میزبان همایشی مردم نهاد با عنوان همیاری نخبگان و ارگان‌های انقلابی دولت برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستیم افزود: انقلاب جمهوری اسلامی ایران چهل سال اول را با سر بلندی و عزت پشت سر نهاده است در حالی که ۴۰ سالگی در ادبیات ما سنی مقدس و دوران تکامل و بلوغ می‌باشد امید است در ۴۰ سال آتی مسیر اصلی خود را در جهت تحقق اهداف پیش خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب که یکی از اسناد مهم نظام انقلاب اسلامی می‌باشد در سال ۱۳۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در حالی که وقوع بیماری کرونا باعث شد چنانچه باید به این مسئله پرداخته نشد در حالی که یکی از وظایف جدی همه حوزه‌ها تبیین بیانیه و کمک به جاری سازی و تحقق اهداف عالی است که در این بیانیه ذکر شده است.

رنجبران با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت بزرگ ایران بویژه جوانان می‌باشد افزود: در ۴۰ سال آتی فرمان مدیریتی کشور را جوانان بدست گرفته و برای تحقق اهداف تمام تلاش خود را صرف خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در خصوص وظایف دانشگاه عنوان کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری رسالت اصلی دانشگاه تربیت قوه عاقله کشور می‌باشد که در این خصوص نیز سه الزام وجود دارد؛ اول اینکه دانشگاه باید درگیر مسائل کشور شده و نگاه حل مسئله داشته باشد و دومین الزام بحث تربیت و توجه به اخلاق و معنویت است اما سومین الزام هم وجود یک تحول دائمی در دانشگاه می‌باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و تولد تمدن نوین اسلامی است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز اولین تاکید بر شناخت گذشته برای برداشتن گام‌های استوار در آینده می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برای همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰ مقاله ارسال شده است عنوان کرد: در پی مقالات به مواردی چون مدیریت جهادی، سواد، امنیت و حفظ تمامیت ارضی و موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری به شدت تاکید شده است.

رنجبران تاکید کرد: در بین سخنان مقام معظم رهبری اولین محور اصلی، بحث علم و پژوهش، دومین محور معنویت و اخلاق، سومین محور اقتصاد، چهارمین محور عدالت و مبارزه با فساد، پنجمین محور استقلال و آزادی، ششمین محور عزت ملی و محور هفتم سبک زندگی می‌باشد.

وی در آخر دانشگاه آزاد واحد تبریز را بعنوان بزرگترین مجموعه آموزشی و پژوهشی با ۵۹ هزار دانشجو و دو هزار کارمند عنوان کرد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟