جشنواره زکات منطقه شمال اصفهان در کاشان برگزار شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این جشنواره، ضمن اشاره به اتفاقات اخیر غزه و محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیست به این منطقه، اظهار داشت: ماهیت یهود حتی در آیات قرآنی به کرات اشاره شده و در آیه ۱۲۰ سوره بقره خطاب به پیامبر (ص) می فرماید یهودیان هرگز ایمان نمی آورند و با تو همراه نخواهند شد و اگر هر چند با آنها مساعدت کنی و مدارا نمایی از تو راضی نشوند تا اینکه از آیین آنها پیروی کنی. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات و روایات متعدد در زمینه زکات، ادامه داد: بنا به فرمایش قرآن هر کس در پرداخت زکات بخل بورزد در قیامت طوق آزاددهنده ای بر گردن خواهد داشت. 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه طی برنامه ریزی صورت گرفته ۶ جشنواره در مناطق اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: جشنواره منطقه شمال اصفهان توسط ادارات این نهاد در شهرستان های کاشان، راوند، آران و بیدگل و نطنز با هدف ترویج فرهنگ زکات و تکریم مودیان برگزار شد. 

کریم زارع با اشاره به اینکه در حاشیه این جشنواره مسابقات کتابخوانی، هنری و ارسال مقالات علمی درخصوص ترویج فرهنگ زکات برنامه ریزی شده بود، افزود: این برنامه ها با هدف ارائه مباحث علمی و ایده پردازی در راستای تقویت این فرهنگ در جامعه برگزار و بیش از صد اثر به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور ارسال و نفرات برتر هر موضوع انتخاب شدند. 

وی میزان زکات جمع آوری شده طی شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارای رشد قابل توجه خواند و گفت: زکات دریافتی خیران علاوه بر تامین و رفع مشکلات نیازمندان، در پروژه های عام المنفعه در همان مناطقی که جمع آوری شده، مصرف می شود.   

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی عاملین و مودیان برتر زکات تقدیر به عمل آمد. 

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 938344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟