به گزارش رکنا از اصفهان؛ کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با بیان این مطلب به زکات جمع آوری شده در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت با مشارکت خیران ۱۵میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط این نهاد و ۲۹میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با همکاری مراکز نیکوکاری، زکات به صورت نقد و کالا جمع آوری شده است. 

کریم زارع با اشاره به اینکه در بین هزار و ۱۰۳ روستای استان، ۵۵۶ روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند، ادامه داد: امسال اهالی ۴۱۱ منطقه روستایی در استان زکات خود را پرداخت کرده اند. 

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰درصد زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا و نیازمندان صرف می شود، افزود: روستاهای دارای اقلام مشمول زکات، ویژگی روحانی بودن کارگزاران جمع آوری کننده زکات و متغیرهایی از جمله زمین های کشاورزی و مغیر دامی برای نشان دادن یکی از ویژگی های فرهنگ پرداخت زکات اثر معناداری دارد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات به عنوان یک پشتوانه مالی مهم برای برپایی عدالت در جامعه اسلامی در قرآن آورده شده است، گفت: از سال ۱۳۸۳ کارهای ستاد احیای زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده و آمارها نشان می دهد دریافت و هزینه کرد زکات در این نهاد سامان بهتری گرفته است. 

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 906031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟