نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در یزد ساخته می شود

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ امیرعلی طاهر زاده، گفت: استفاده از انرژی پاک می تواند زمینه ساز صنعت سبز باشد که با حمایت وزارت نیرو و ساتبا( سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق) مجموعه چادرملو موفق شد بعنوان یک متقاضی در راستای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ورود کند.

طاهر زاده ادامه داد: با احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر یزد علاوه بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در پیک سال های آتی، به طور سالانه بیش از 190 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق خواهد کرد.

به گفته این مسئول، با راه اندازی این نیروگاه بیش از 55 میلیون متر مکعب مصرف سوخت های فسیلی و 45 هزار متر مکعب مصرف آب در سال صرفه جویی می شود.

مدیرعامل چادرملو افزود: همچنین از تولید گازهای گلخانه ای به میزان 115 هزار تن در سال جلوگیری می شود که این امر امکان ایجاد زیرساخت های مناسب و اخذ مجوزهای لازم به منظور فروش صادراتی فولاد  را در مجموعه چادرملو فراهم می کند.

طاهرزاده گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار احداث میشود که با پیش بینی می شود با صرف هزینه 60 میلیون یورویی زمینه اشتغال 650 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کند.

همچنین موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در کشور برای تولید انرژی پاک ظرفیت های لازم وجود دارد و اولویت وزارت صمت و ایمیدرو نیز هدف گذاری برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها و رسیدن به استانداردهای جهانی صنعت سبز است.                                                         

مراسم کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی چادرملو با حضور معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو، نماینده مردم یزد، زارچ ، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس ، استاندار  یزد و جمعی از  مسئولان و مقامات  استان یزد و شهرستان اشکذر برگزار شد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 938328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟