انرژی خورشیدی در مسیر ایجاد اشتغالزایی اقشار کم درآمد

به گزارش رکنا از سمنان، استان سمنان یکی از استان های کویری و گرم کشور است که از تابش خورشید زیادی در طول سال برخوردار می باشد و این مزیت می تواند امتیاز مهمی در برخورداری از انرژی خورشیدی در این استان باشد. از انجا که توسعه انرژی‌های نو، به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در توسعه اقتصادی به شمار می آید توجه به توسعه تولید و بهره مندی از این انرژی می تواند به توسعه استان نیز کمک نماید.

156473722

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان در خصوص استفاده بهینه از این امکان خدادای گفت، در صدد هستیم تا با استفاده از این مزیت خدادادی و راه اندازی 3 هزار نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک پنج کیلوواتی امکان اشتغالزایی و توانمندسازی اقشار کم برخوردار را در استان فراهم نماییم.

سید محمد حسینی نژاد افزود، با حضور نمایندگان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی «ساتبا» و نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی ، بهزیستی، دفتر امور روستایی و شورای استانداری و بسیج سازندگی، برای احداث سه هزار سامانه خورشیدی در استان سمنان برنامه ریزی شد .

 وی گفت، محرومیت زدایی با کسب درآمد پایدار در کنار حفظ کرامت خانواده، از مزیت‌های عمده اجرای این طرح است .

156779422

حسنی نژاد گفت، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و کمک به افزایش ظرفیت شبکه برق کشور، کمک به پیک سائی برق در ماه‌های گرم سال، حفظ محیط زیست و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای از طریق توسعه انرژی‌های سبز، حمایت از ساخت داخلی و ایجاد اشتغال صنعت ساخت تجهیزات داخل حوزه تجدیدپذیرها، ارتقای امنیت انرژی و پدافند غیرعامل و کمک به مشاغل آسیب دیده ناشی از خشکسالی، به عنوان مزایای این طرح محسوب می‌شود.

عرصه های کویری استان سمنان به دلیل واقع شدن روی کمربند خورشیدی مستعد بهره برداری سلول های خورشیدی است و براساس آمار اداره کل هواشناسی سمنان، این استان از ۳۶۵ روز سال، ۳۲۵ روز هوای آفتابی دارد و به عبارتی این استان در حدود سه هزار ساعت در سال از هوای صاف بهره مند است.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 813631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟