بررسی صحت عملکرد ۷۵۰ وسیله توزین و سنجش سبک در ایلام
به گزارش رکنا از ایلام:هادی دوست محمدی اظهار داشت: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است.

وی افزود: از نیمه دوم مهرماه انجام آزمون دوره ای اوزان سبک در سطح واحدهای صنفی شهرستان ایلام آغاز شده که در این بازرسی ها ۵۵۰ ترازو مورد صحت سنجی عملکرد قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام گفت: بر روی ترازوهایی که آزمون عملکرد آنها مطابق با استاندارد مربوطه است برچسب آزمون دوره ای نصب خواهد شد و ترازوهایی که نامنطبق باشند باید در مهلت تعیین شده تعمیر و رفع نقص شودند و مجدد مورد آزمون قرار گیرند.

دوست محمدی بیان داشت: آزمون صحت عملکرد وسایل سنجش سبک در سه شهرستان به صورت کامل تمام شده است و تا پایان سال جاری در تمام شهرستان های استان ادامه دارد و از اصناف تقاضا می شود با بازرسان این طرح همکاری لازم را به عمل آورند.

وی در پایان یادآور شد: اصناف در صورت عدم همکاری با آزمایشگاه تایید صلاحیت شده اداره کل و ممانعت از انجام آزمون، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد و شهروندان عزیز حتما در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه پیامکی، ۵۰۰۰۱۱۵۱۷به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 938163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟