سفر سینمای بی پول به سالتو اروگوئه

به گزارش رکنا از سمنان، جشنواره بین المللی فیلم های مستقل سالتو در اروگوئه در سال جاری مهمانی از سینمای ایران و سمنان را در خود می بیند.  "سینمای بی پول" عنوان فیلم کوتاهی است که در هشتمین دوره این جشنواره در بخش مسابقه اکران می شود.

محمد اصغرزاده مدیر حوزه هنری استان سمنان گفت: این فیلم به کارگردانی  علی عارف نسب  با همکاری دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان سمنان  تولید شده و در جشنواره بین المللی اوروگوئه با بیش از ۴ هزار فیلم کوتاه و بلند، انیمیشن و مستند رقابت می کند .

وی با بیان اینکه این جشنواره در ماه اکتبر برگزار می شود خاطرنشان کرد : "سینمای بی پول"  در جشنواره فیلم ۱۰۰ جایزه ویژه انجمن سینمای جوان را ازآن خود کرده بود.

در میان کشورهای آمریکای جنوبی، اروگوئه دارای یک بدنه سینمایی بسیار قوی است و همین پیشینه باعث شده فرهنگ و سنت مردم اروگوئه با فیلم و سینما رابطه بسیار تنگاتنگی داشته باشد.

پیش از این نیز فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» که روایتی از آموزه های سینما از زبان عباس کیارستمی است، جایزه بهترین فیلم بلند مستند را در چهارمین دوره این جشنواره را از آن خود کرده بود.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 937497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟