همایش روز ملی روستا و عشایر در هشترود

به گزارش رکنا از هشترود ؛در این مراسم مجید نیک سیرت بخشدار مرکزی هشترود در سخنانی ضمن خیر مقدم گویی باگرامیداشت و تبریک روز ملی روستا و عشایر ، به کلیه اهالی محترم و سرافراز بخش مرکزی هشترود روستا را کانون توسعه بر شمرد و ابراز امیدواری کرد، با همدلی و تشریک مساعی مردم و مسئولین وضعیت توسعه و رونق اشتغال و به تبع آن وضعیت اقتصادی و معیشتی روستانشینان بهبود و قابل قبولی پیدا کند.

نیک سیرت رمز موفقیت و تعالی را مقدم دانستن منافع جمعی به منافع فردی دانست و اظهار داشت باید با در نظر گرفتن الزامات و اصول اقتصاد مقاومتی،کلیه امکانات و توان بالقوه موجود را در راه پیشرفت و آبادانی روستاهابسیج کرده و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نکرد.

وی یکی از راه های رشد اقتصادی در هر منطقه ای را ورود سرمایه گذاران عنوان و ابراز امیدواری کرد تمهیدات و مشوق های لازم برای جذب سرمایه و حضور سرمایه گذاران در بخش های صنعت و کشاورزی فراهم شود.

وی دهیاران را بازوان عملیاتی بخشداری و شوراها، و متولی امور در روستاها دانست و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید این را مثبت پنداشته و در آبادانی و حل مشکلات مردم بیشتر از قبل تلاش نمایند.

شتابی وش معاون عمرانی به برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین بالادستی و تکالیفی که در زمینه رسیدگی به روستاها بر عهده دولت گذاشته اشاره کرد و افزود در مجموع وضع قوانین حمایتی در وضعیت قابل قبولی هستیم و نگرش قانونی خوبی به رشد و آبادانی روستاها شده است و دولت مردمی نیز  نگاه ویژه ای به روستا به عنوان قطب مولد جامعه دارد.

معاون عمرانی گفت نظارت بر عملکرد ، استفاده از خرد جمعی و بهبود ارتباطات مردمی را در اولویت قرار داده ایم.

شتابی وش گفت: بر حسب دستور فرماندار محترم شهرستان تاکید موکد شده است که دهیاران باید در انتخابات پیش رو کاملاً بی طرفی خود را حفظ کنند و به یا علیه هیچ نامزدی فعالیت نداشته باشند و فقط بر فعالیت های حوزه دهیاری متمرکز باشند و با تلاش ها و مساعی مضاعف ، پیش رو باشند.

وی تاکید کرد: که باید جایگاه دهیاران بیشتر در روستاها شناسانده و برای حفظ این جایگاه باید تلاش کرد تا  دهیاران با علاقه مندی و تلاش مضاعف برای توسعه و آبادانی روستاها گام بردارند،وی افزود دهیاران باید برنامه ریزی منسجم و مکتوبی تنظیم وارائه کنند و شناسنامه های روستایی خود را تکمیل و به بخشداری تحویل نمایند زیرا این اسناد در برنامه ریزی های توسعه روستایی ،جذب اعتبارات ، درخواست اعتبارات ویژه و ... ، نقش بسیار موثری خواهد داشت. 

در انتهای این جلسه از کارآفرینان،کشاورزان و از افراد فعال در جذب مشارکت‌های مردمی با ارائه لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی  است: در حاشیه همایش فوق با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی و خدمات رسان شهرستان، جلسه پرسش و پاسخ برگزار و حاضرین به بیان مشکلات و دغدغه های خود در حوزه های گوناگون پرداختند.روسای ادارات خدمات رسان هم مباحثی را پیرامون مسایل و مشکلات روستاها مطرح و به خواسته‌هاو سوالات دهیاران در زمینه های مربوطه پاسخ داده و در آخر نیک سیرت بخشدار بخش مرکزی در راستای حل بهتر مشکلات بر هماهنگی و ارتباط مستمر دهیاران با ادارات خدمات رسان بویژه جهاد کشاورزی تاکید کردند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

کدخبر: 937023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟