جشنواره هنری دانش‌پژوهان ایثارگر در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش رکنا ازقزوین، فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جشنواره‌های هنری به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی مهم در جوامع مختلف دنیا شناخته شده و به ‌منظور ترویج هنر و فرهنگ ایجاد فضایی برای نمایش آثار هنری و ارائه آن به مخاطبان برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا و با هدف اجرای برنامه عملیاتی، جشنواره هنری مبنی‌ بر تجلیل از دستاوردها و آثار هنری برتر به منظور ایجاد امید و انگیزه، افزایش شناخت مخاطبان با فرهنگ و هنر و تقویت تفکر خلاق و نوآوری با حضور نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر کشور برپا می‌شود.

نسخه‌چی گفت: ترویج هنر و فرهنگ ایثار، ایجاد فضایی برای نمایش آثار هنری و ارائه آن به مخاطبان، ایجاد فرصتی برای هنرمندان برای نمایش و ارائه آثار خود، تشویق و حمایت از هنرمندان، افزایش آگاهی مخاطبان درباره هنر و فرهنگ، افزایش شهرت هنرمندان و اثرات آن بر روی فروش آثارشان و تقویت تفکر خلاق و نوآوری در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره علمی، ورزشی و هنری دانش‌پژوهان ایثارگر در استان قزوین است.

این مقام مسئول افزود: ارائه آثار در این جشنواره باید در قالب هنرهای تجسمی و رشته‌های نقاشی، نقاشی خط، خوش‌نویسی، نگارگری، سفالگری، قلم‌زنی و مجسمه‌سازی باشد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: آثار هنری باید توسط شرکت‌کننده عکاسی شده و تصویر با فرمت jpg و حداکثر با حجم فایل ۸ مگابایت به صورت لوح فشرده باشد.

وی افزود: علاقمندان تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به واحد دانش‌پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ارائه دهند.

نسخه‌چی گفت: عضو بودن شرکت‌کنندگان در مرکز دانش‌پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، نداشتن محدودیت سنی، ارائه فقط یک اثر توسط شرکت‌کننده و عدم ارائه اثر کپی شده از جمله شرایط برگزاری این جشنواره است.
لیلا بیگدلی/قزوین
کدخبر: 928416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟