لزوم نگاه ویژه به ارایه بسته های تشویقی در بافت فرسوده

به گزارش رکنا از قزوین ، مهری السادات تقوی ،عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل راه وشهرسازی استان برگزارشد طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری نشستهای مشترک با دستگاههای اجرایی کمک زیادی به حل مشکلات و حل مسایل فی مابین شورا و مدیریت شهری خواهد کرد. 

IMG_20231012_094357_572

 وی در ادامه ضمن قدردانی از همراهی مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: بنده نماینده شورا در کمیته فنی ماده پنج هستم و از نزدیک شاهد تعاملات و همکاری خوب این اداره کل در پرونده ها می باشم. 

 تقوی با تاکید بر اینکه تهیه و ارایه بسته های تشویقی می تواند در نوسازی بافت فرسوده موثر باشد به حضورش در جلسات و نشست‌ های شوراها در سطح کشور اشاره کرد و افزود: وزارتخانه و شخص دکتر آئینی به عنوان معاون وزیر و رییس شرکت بازآفرینی نسبت به تهیه بسته های تشویقی ویژه هر استان با توجه به مساحت و جمعیت بافت فرسوده تاکید داشت که با توجه به شرایط خاص قزوین و تلفیق بافت فرسوده و بافت تاریخی که به نگاه ویژه‌‌تری نیاز دارد، باید در این بسته ها جنبه حمایتی و تشویقی مناسبی برای مالکین بافت های فرسوده در نظر گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با اطلاع رسانی درست میتوان گام بزرگی در نوسازی شهر‌ و کاهش حجم بافت های ناکارآمد برداشت.

 به گفته این عضو شورای اسلامی شهرقزوین ؛ تجمیع پلاک ها و حذف ریز دانگی ، کاهش محدوده تاریخی هر بنا ، کاهش پارکینگ های مورد نیاز و اعطای یکسری امتیازات در بافت فرسوده می تواند توجیه اقتصادی ساخت و ساز در آن مناطق را افزایش دهد و شهروندان را برای نوسازی بافت فرسوده ترغیب نماید و در این راستا همراهی و همکاری اداره کل راه و شهرسازی با مجموعه مدیریت شهری می تواند راهگشا باشد . 

IMG_20231012_094809_917

اهتمام جدی مسئولین استانی در ساماندهی ورودی های شهر قزوین

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین گفت:باید برای ساماندهی ورودی های شهر قزوین تصمیمات جدی و عملیاتی از سوی مدیران استانی و شهری اخذ شود.

حسین صلح جو،دراین جلسه اظهار کرد:از شورای چهارم موضوع ساماندهی ورودی های شهر مطرح شده و هربار دستخوش تغییراتی در طرح می شود در حالی که باید برای بهبود سیما و منظر شهری و جذب گردشگر این موضوع مهم را به سرانجام برسانیم. 

 وی افزود: درکلان شهرهای کشور مانند تبریز ، با خرد جمعی و اهتمام جدی مسئولین طرح های بزرگی اجرایی می شود و در حقیقت مانعی برای کارها وجود ندارد و لذا باید این مسیر در شهر قزوین نیز پیش گرفته شود . 

 به گفته صلح جو، باید بتوانیم در مدت عمر خدمت گزاری به شهروندان پروژه های خوب و ماندگاری را اجرا کنیم که زمانی بگوییم این پروژه ها در دوران خدمت ما ایجاد شده است. 

وی تصریح کرد: پیشرفت، آبادانی و ارتقا سطح خدمات به مردم در گرو وحدت، یکدلی و یکپارچگی قلبی خادمان مردم می باشد نه دلی. و امیدوارم شاهد تحقق این مهم در این دولت انقلابی نیز باشیم. 

 وی محور بلوار آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) را به عنوان شاخص ترین ورودی شهر قزوین دانست و گفت: ضرورت دارد تا این محور ساماندهی و از وضعیت فعلی خارج گردد. 

صلح جو همچنین خواستار توجه جدی اداره راه و شهرسازی در تامین زمین برای احداث مسجد در شهرک مینودر شد و گفت: در مساحت 500 هکتاری شهرک مینودر مجموعه 7 مسجد وجود دارد که لازم است تا با تامین زمین بتوانیم مساجد زیادی را متناسب با جمعیت این منطقه احداث کنیم.

 

IMG_20231012_095140_604

استفاده از پنل های خورشیدی بر روی کانال آب مادر قزوین  

عضو شورای اسلامی قزوین گفت:به منظور تولید انرژی و سرپوشیده نمودن کانال آب مادر پیشنهاد می شود از پنل های خورشیدی روی کانال آب استفاده شود.  

  فرج اله فصیحی رامندی دراین جلسه گفت: استفاده از پنل های خورشیدی بر روی کانال آب مادر در قزوین می تواند اثرات مفیدی همچون سرپوشیده نمودن کانال،کاهش هدر رفت و تبخیرآب و تولید انرژی به همراه داشته باشد . 

 وی افزود: با توجه به اطلاعات دریافتی، شرکت آب منطقه ای تمایل به همکاری و تامین بخشی از هزینه های پروژه را دارد و لذا پیشنهاد می شود مدیریت شهری قزوین برنامه مطالعاتی اجرای این پروژه را تهیه نماید.

فصیحی رامندی همچنین خواستار اصلاح جداول درمسیر کانال آب حد فاصل بلوار شهید سلیمانی تا بلوار شهید بابایی شد و گفت: لازم است تا شهرداری منطه دو نسبت به اصلاح و بهسازی جداول کنده شده در این مسیر اقدام نماید . 

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه موسسه تفریحی کاسپین و تامین اعتبار جهت هزینه های عمرانی این مجموعه اختصاص داشت گفت: شهرداری 60 درصد سهامدار این شرکت است و امکان ندارد که شرکتی اساسنامه داشته باشد و فقط بگوییم اعتبار جهت هزینه های عمرانی می دهیم وهزینه های جاری را باید از درآمد پرداخت کنید. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تجهیزات این موسسه برای استفاده مردم باید اورهال شود تابتواند به درآمد زایی برسد لذا باید تامین اعتبار جهت هزینه های عمرانی و جاری مجموعه صورت گیرد. /ت

 لیلا بیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 936264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟