بنیاد مسکن اردبیل ۶۰۰ طرح شهری و روستایی در دست اجرا دارد

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اعلام این خبر، گفت: در قالب این طرح‌ها ساخت پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در شهر‌های خلخال، اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بر عهده بنیاد مسکن است و تلاش می‌شود در زمان مقرر این واحد‌ها تحویل متقاضیان شود.

حامد کیخسروی افزود: طرح‌های متعدد عمران و آبادانی روستایی و در کنار آن ساخت نهضت ملی مسکن در اردبیل توسط بنیاد مسکن در قالب طرح سیمرغ سرعین، خیرین مسکن‌ساز ۱۴۴ واحدی فاطمه‌الزهرا، طرح سردار سلیمانی و طرح ۴۸ واحدی نهضت ملی مسکن شهید علی یزدانی در اردبیل شروع شده است.

وی ادامه داد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان و ۲ شهر جدید است که در تمامی این شهرستان‌ها شعبه بنیاد مسکن فعال شده و کار نظارت بر ساخت و ساز‌ها و اجرای طرح هادی هم در این مناطق به‌خوبی انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح هادی در ۵۲۰ روستا خبر داد و گفت: از یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی ۵۲۰ روستا در سال‌های اخیر در این استان اجرا شده است.

کیخسروی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان اردبیل در امدادرسانی و ساخت منازل آسیب‌دیده فعال است، افزود: این اداره کل در زلزله خوی، سیل گرمی، مشگین‌شهر، اصلاندوز و بیله‌سوار اقدام مهمی انجام داده، طوری‌که در زلزله خوی ۷۵ درصد واحد‌های آسیب‌دیده از سوی بنیاد مسکن اردبیل بازسازی شده است.

وی گفت: از اول تیر سال‌جاری هم به دلیل درگیر شدن شهر‌های اردبیل با سیلاب، نیرو‌های بنیاد مسکن در این شهرستان‌ها هم برای امدادرسانی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده مستقر شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ساخت چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان برعهده بنیاد مسکن است، ادامه داد: امسال در حوزه مسکن روستایی بیش از ۱۱۲ درصد عقد قرارداد با بانک‌ها نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

 

کدخبر: 934903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟