هشت پرونده در هفتمین کمیسیون ماده 42 استاندارد استان بررسی شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ وحید والی زاده مرادی در هفتمین کمیسیون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان اظهارکرد: این تعداد پرونده مربوط به سه واحد تولیدی صنایع غذایی،  یک واحد تولیدی در صنعت مکانیک و فلزشناسی، یک واحد مهندسی پزشکی و یک واحد شیمیایی که بر اساس نتایج آزمون، امتیاز منفی کسب و نواقص بحرانی داشتند، بررسی شد.

وی افزود: با توجه به اظهارات نمایندگان این واحدهای تولیدی و بررسی مستندات آنها، اعضای کمیسیون نظرات خود را اعلام کردند.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت:برای پنج پرونده مربوط به سه واحد تولیدی صنایع غذایی اخطار کتبی و برای 2 پرونده دیگر بررسی نتایج آزمون رای صادر و همچنین یک پرونده نیز تبرئه شد.

والی زاده مرادی مدیرکل استاندارد لرستان ، دادستان مرکز استان، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، اتاق اصناف و واحدهای تولیدی مربوطه، و کارشناسان اداره کل استاندارد استان در این کمیسیون حضور داشتند.

گفتنی است؛ کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند.

 این کمیسیون با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذی صلاح ارجاع می دهد و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 933986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟