رونمایی از طرح مرمت امامزاده حسین(ع) قزوین
به گزارش رکنا ازقزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی درنشست خبری گفت: این مرمت، تعمیر و بازسازی شامل شبستان، سرداب، دیواره ها، محوطه بقعه، دیواره ها، پشت بام امامزاده بوده که با همکاری میراث فرهنگی و اوقاف به پایان رسیده و در روزهای آینده رونمایی می شود.
وی افزود: قزوین یکی از استان‌های باسابقه در زمینه وقف است تا جایی که هم‌اکنون ۲۰ درصد از اراضی آن موقوفه به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شهرک تولید محتوا جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین است، تصریح کرد : این شهرک در واقع یک زیرساخت اساسی به منظور تولید انواع (پلتفرم های ) مجازی و اینترنتی در فضای رسانه‌ای خواهد بود.

photo_2023-10-02_12-48-52

حجت الاسلام مجیدی ، زمین مورد نیاز این شهرک را ۲۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: نمونه این شهرک نه تنها در کشور بلکه در منطقه و آسیای‌ غربی هم وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه قزین گفت: امسال ۱۴۰۰ بسته کیف و لوازم تحریر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خریداری و توزیع شد و سال قبل هم یک کار نو انجام شد و با برپایی موکب جاج قاسم سلیمانی در کرمان بیش از۴۵۰ میلیون تومان و در اجرای نیت کمک به فقرا و نیازمندان در یک سال قبل ۱۴میلیارد تومان کمک شد.

وی بیان کرد:در راستای کمک به گشایش ساخت و عرضه مسکن و مدیریت این بازار در استان قزوین، اداره کل اوقاف و امور خیریه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی وقفی را به احداث ۲ شهرک مسکونی، ۴ طرح هادی روستایی و ۱ طرح تفضیلی شهری اختصاص داده است.

وی افزود: تاکنون ۸۰۰ هکتار از اراضی مذکور برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی، مسکن قانون جوانی جمعیت و مسکن ایثارگری به بافت الحاق شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به خدمات ارائه شده در موکب های اربعین تصریح کرد: در اربعین حسینی از ۵ موکب حمایت مستقیم شد و دو موکب را هم خودمان برپا کردیم که ۳ موکب در عراق و ۴ موکب درایران برپا شد و ۱۳ میلیارد تومان برای خدمت رسانی هزینه کردیم.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه پرتابل یخ از زائران پذیرایی شد و در ماه محرم از ۲۰۶ هیئت مذهبی نیز حمایت شد و دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان بن نقدی میان هیئت ها توزیع و .در تاسوعا و عاشورا نیز ۳۰۰ هزار پرس غذا در ۱۱۵ بقعه توزیع شد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه از احداث شهرک تولید محتوای استان به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد.

وی گفت: امسال ۱۴۰۰ بسته کیف و لوازم تحریر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خریداری و توزیع شد و سال قبل هم یک کار نو انجام شد و با برپایی موکب جاج قاسم سلیمانی در کرمان بیش از۴۵۰ میلیون تومان و در اجرای نیت کمک به فقرا و نیازمندان در یک سال قبل ۱۴میلیارد تومان کمک شد.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه قزوین تصریح کرد: همچنین در آینده نزدیک ۲ درمانگاه فوق تخصصی از محل درآمدهای موقوفه به بهره‌برداری خواهد رسید./ت

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 933598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟