زمینه سرمایه گذاری  مسکن در استان قزوین افزایش پیدا خواهد کرد

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین اظهار داشت: یکی از دغدغه های قابل توجه استان در اواخر سال گذشته افزایش تورم شهری و روستایی بود که استان را در رتبه نخست تورم کشور معرفی می کرد، موضوعی که با توجه به برنامه ریزی های استان و اتفاقاتی که در سطح ملی در حال انجام است در مسیر اصلاح قرار گرفته و هم اکنون استان قزوین در رتبه دوازدهم قرار دارد.

وی افزود: باید در راستای مهار تورم استان به ویژه در حوزه اجاره مسکن و خدمات تلاش بیشتری صورت گیرد، تلاش هایی در این زمینه شروع شده و حرکت رو به رشد است که باید با برنامه ریزی لازم در زمان معقول به نتیجه برسد.

اعلایی گفت: سیاست اصولی در مهار تورم و افزایش درآمد سرانه موضوع افزایش تولید می باشد و هرچقدر در این حوزه قدم های بیشتری برداشته شود، درآمد سرانه افزایش و تورم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین مستعد افزایش تولید است و این تولید فقط محدود به کالا نمی شود و خدمات را هم شامل می شود، اضافه کرد: یکی از ظرفیت های ویژه تولید در استان موضوع مسکن است که با توجه به اقدامات و پیگیری های مستمر مجموعه مدیریتی استان در آینده ای نزدیک زمینه سرمایه گذاری  مسکن در استان قزوین افزایش پیدا خواهد کرد و با افزایش عرضه ساختمان، نرخ اجاره بها کاهش می یابد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با توسعه صنعت ساختمان صنایع وابسته به آن رشد می کنند و تولید در بسیاری از صنایع مورد تاثیر قرار می گیرد اظهار داشت:  با پیگیری های مستمر مجموعه مدیریتی استان اراضی جدیدی به فضای ساخت و ساز استان اضافه و مسائل و مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد، زمین هایی که شامل اراضی عظیمیه به مساحت 400 هکتار و اراضی اوقافی برخی از روستاها و شهرهای استان قزوین می شود.

وی افزود: زیرساخت های اراضی نامبرده در حال انجام و پیگیری است و مشکل زیرساخت در بخشی از این اراضی حل شده و در بخشی دیگر هم در حال انجام است.

photo_2023-09-30_15-14-12

استاندار قزوین با اشاره به وضعیت ضریب جینی استان قزوین ادامه داد: نابرابری اقتصادی عامل بسیاری از ناهنجاری ها می باشد، رتبه چهارم در ضریب جینی مناطق شهری و رتبه ششم در ضریب جینی مناطق روستایی نشان دهنده وضعیت مطلوب استان در این زمینه است که حاصل تلاش و برنامه ریزی مسئولان مربوطه بوده است.

اعلایی گفت: اقتصاد استان ظرفیت رشد قابل توجهی را در حوزه گردشگری دارد، موضوعی  که در فضای ذهنی استان و کشور مغفول است و به همین دلیل باید در سند سرمایه گذاری استان، گردشگری به شکل جدی دیده شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان به اندازه ای بالاست که اگر این استان ظرفیت های گران بهای تاریخی و طبیعی را هم نداشت بازهم می توانست مورد استفاده گردشگران قرار گیرد و این مهم با توجه به ظرفیت ها و میراث فوق العاده تاریخی و طبیعی باید با اثرگذاری بیشتری همراه باشد.

نمانیده عالی دولت در استان اظهار داشت: حضور گردشگر در استان عامل پیشرفت و تعالی خواهد بود و مردم و مسئولان باید آمادگی ذهنی در این حوزه داشته باشند و همه مردم و مسئولان در حوزه گردشگری پای کار بیایند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 933064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟