خانواده‌های دارای فرزند سوم صاحب مسکن می‌شوند

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت یک‌هزار و ۷۰۷ نفر در این استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۹۲۵ نفر تشکیل پرونده شده و ۶۲۱ نفر نیز از دریافت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در چهار شهر نمین، لاهرود، جعفرآباد و خلخال بهره‌مند شدند.

محبوب حیدری افزود: بر اساس این طرح مقرر است تا پایان سال ۲۰۰ متر زمین برای ۲۳۰ نفر دیگر هم در استان واگذار شود.

وی با اشاره به ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی گفت: در قالب این طرح ساخت ۶۵ هزار واحد در استان در دستور کار قرار گرفته که اقدامات لازم برای تامین زمین در همه شهر‌های استان به غیر از اردبیل انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: برای ساخت نهضت ملی مسکن تلاش شده تا زمین‌هایی با امکان‌سنجی مطلوب و فضای شهرسازی مناسب تامین شود و برای تحقق این امر ۷۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به تعداد نهایی ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل اظهار کرد: در این استان ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر تایید نهایی شده و ۳۰ هزار متقاضی نیز وجه و آورده اولیه را واریز کردند.

وی گفت: از این تعداد پنج هزار نفر در شهر‌های مختلف استان و ۲۵ هزار نفر در شهر اردبیل متقاضی مسکن هستند که سه هزار واحد آن در مرحله تکمیل بوده و مابقی طرح‌ها نیز در مدت ۲ سال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

 

کدخبر: 932663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟