قیمت لباس فرم مدارس همدان از ۲۷۰ تا ۴۵۰ هزار تومان ابلاغ شده است

به گزارش رکنا از همدان،  مرتضی بیدآبادی در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگر شاکی خصوصی باشد و یا از سوی مدارس اعلام شود که گران‌فروشی صورت گرفته، پیگیری لازم انجام و در صورت تخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند و باید تمام هزینه‌های اضافی برگردد.

وی ادامه داد: چندین مورد شکایت مردمی در خصوص نرخ لباس فرم دانش‌آموزان استان داشتیم که هم پول خانواده‌ها را برگرداندیم و هم جریمه‌های سنگینی برای خیاطی‌های متخلف در نظر گرفتیم.

بیدآبادی با اشاره به اینکه برای یک دانش‌آموز ابتدایی بهترین لباس پسرانه با قیمت ۲۸۰ هزار تومان و دخترانه با مقنعه حداکثر ۳۶۰ هزار تومان تمام می‌شود، عنوان کرد: اما با توجه به اینکه خیاطی‌ها نرخی را اعلام می‌کنند و از طرف مدارس هم پیگیری نمی‌شود یا خود متخلف هستند، مبلغ بالاتری از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس موظف هستند شماره تلفن تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت را در معرض دید اولیای دانش‌آموزان در دفتر مدرسه و تابلو اعلانات نصب کنند.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: دریافت هر وجه اضافی در قالب لباس‌های مدارس یا سرویس با عناوینی چون همیاری مدارس و خدمات سفارشی هم ممنوع است به طوری که در صورت گران‌فروشی خانواده‌ها می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس یا با مراجعه حضوری به سازمان صنعت معدن و تجارت نسبت احقاق حق خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی قیمت لباس فرم دانش‌آموزان را تا ۶۵۰ هزار تومان هم بالا برده‌اند و خیاطی‌ها نیز جریمه شده‌اند اما چون شاکی خصوصی ندارند، مردم نفع آن را نمی‌برند و این اجحاف در حق مردم است.

بیدآبادی در پایان گفت: جریمه‌های سنگینی در تعزیرات حکومتی برای برخی از متخلفان تا ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

کدخبر: 930113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟