چرا دانش آموزانی که به سن تکلیف نرسیده اند باید مقنعه سر کنند ؟ / آموزش و پرورش پاسخ داد + صوت
حجم ویدیو: 50.65M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهلا باقری، مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه این موضوع آیین نامه ای دارد و اینکه شورای مد و لباس داریم و که بنا به آیین نامه های قبلی، ملزم هستند طراحی های جدید در اختیار ما قرار دهند؛ ولی تا قبل از آن شورای مدرسه موظف است این را احصا کند و به دست ما برساند.

وی افزود: البته اینکه یک لباس فرم اقتصادی به دست والدین برسد مهم تر از این است که مدل خاصی داشته باشد؛ چون مدل های جدید و خاص می تواند برای طراح ها هزینه بر باشد و بر قیمت تمام شده هم اثر بگذارد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چرا دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند باید مقنعه بر سر داشته باشند؟ گفت: لباس فرم یک فلسفه ای دارد که هماهنگ کننده است و یک جور شبیه لباس کار است. مثلا وقتی بیرون می روید یا ورزش می کنید لباس مخصوص دارد. این فلسفه به همراه اینکه بچه ها متحدالشکل شوند و تفاخر طبقاتی جایگاهی نداشته باشد تا در کلاس خودش را نشان دهد و همه یکدست شوند. همچنین در این شرایط، توجه ها معطوف درس و معلم می شود، نه اینکه چه کسی چه لباسی پوشیده است.

او در پایان در خصوص مقنعه دانش آموزان تاکید کرد: گروه ساماندهی مد و لباس، شورای فرهنگی عمومی و شورای مدرسه در این مورد تصمیم گیرنده هستند.

کدخبر: 903657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟