سرقت از یک هزار و ۷۴۹ حساب بانکی در کهگیلویه و بویراحمد/کلاهبردار ۲۰ ساله دستگیر شد/ متهم از 17 سالگی سرقت ها را آغاز کرده بود

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سید مهدی عمران فر با بیان اینکه متهم ۲۰ ساله  از ۱۷ سالگی اقدام به برداشت از حساب مردم می‌کرد ، اظهارکرد: این کلاهبردار در مرحله نخست لینکی مخرب با عنوان دریافت سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی منتشر می‌کرد و افرادی که بر روی لینک کلیک می‌کردند، لینک باز شده و فرد به کلیه متن‌های پیامک فردی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کرد.

عمران فر افزود: دسترسی این کلاهبردار به پیامک‌های مخاطبان، اکانت‌های تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را در مسیر هک و سپس برداشت موجودی حساب فردی که لینک سهام عدالت را را باز کرده، قرار می‌داد.

رئیس پلیس فتای استان گفت: متهم با هدف پول شویی آگهی خود را به عنوان کار اینترنتی در منزل، در برنامه دیوار درج و به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق ثابت ماهیانه ۷ الی ۹ میلیون تومان درآمد داشته باشید، با اغفال افرادی که درخواست کار در منزل داشتند در صرافی‌ها و در بانک‌هایی که حساب‌های الکترونیکی داشتند، افتتاح حساب می‌کرد.

عمران فر عنوان کرد: این متهم از سادگی این افراد سو استفاده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت و به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان افزود: از این متهم تعداد ۱۶ فقره سیم کارت، سه دستگاه تلفن همراه که به نام دیگران بوده و این سیم کارت‌ها را در اختیار داشته و از آن‌ها استفاده می‌کرد و مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال کشف شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۶ اکانت تلگرام هک شده از عموم مردم که از این اکانت‌ها به عنوان انتشار لینک‌های مخرب سهام عدالت استفاده می‌کرد کشف و ضبط شد و این کلاهبردار از یکهزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت می‌کرد که تلاش کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

عمران فر با بیان اینکه ۵۲ میلیارد ریال وجه سرقتی از این کلاهبردار کشف شد، ابراز کرد: این کلاهبردار مبالغ سرقتی خود را به ۱۳۴ حساب بانکی که متعلق به ۱۳۴ نفر است نیز انتقال می‌داد و سپس ارز دیجیتال خریداری می‌کرد.

وی به راهکارها و پیشنهاداتی که مردم در دام این کلاهبرداران قرار نگیرند اشاره کرد و گفت: به بهانه‌های کار در منزل، از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و شخصی و یا نام کاربری و رمزهای ورود نرم افزارها و برنامه‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران جداً خودداری کنند.

عمران فر بیان کرد: از عموم مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی حتی در صورتی که لینک‌های سهام عدالت و عدل ایران از طرف فامیل و بستگان و حتی دوستان و مخاطبین و شماره‌های شخصی برای آن‌ها ارسال شد از کلیک کردن و باز کردن لینک‌های ارسالی خودداری کنند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 927902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟