حرکت عظیم اربعین تمدن ساز است

به گزارش رکنا از سمنان، خطیب جمعه این هفته در خطبه های نماز جمعه سمنان گفت: حرکت خودجوش پیاده روی اربعین، تمدن ساز و خداپسندانه است و  اثرات آن را در عرصه معنوی، اجتماعی و فرهنگی مشاهده خواهیم کرد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، راهپیمایی اربعین حسینی حرکت جهانی و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

امام جمعه سمنان با شاره به حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال سنگ طزره دامغان که منجر به فوت شش نفر از کارگران شد؛ ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار گفت: حضور مسوولان کشوری پس از حادثه در محل ارزشمند است، ولی مهمتر از آن، اجرای مصوبات برای تکرار نشدن این دست حوادث است.

وی تاکید کرد: مسئولان استان باید اجرایی شدن مصوباتی که در سفر وزارای کار، کشور و صمت برای رسیدگی به این معدن و وضعیت کارگران داشتند را پیگیری کنند .

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی  با گرامیداشت شهدای هفده شهریور بر لزوم مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و بازگویی آن برای نسل جوان تاکید کرد و گفت :توطئه جدید دشمن تطهیر  رژیم پهلوی است و بازخوانی تاریخ تصویر واقعی دشمنی های آنها را علیه ملت ایران نمایان خواهد کرد .

وی همچنین بر لزوم بصیرت افزایی ، ولایت مداری و توجه جامعه جهانی به فعالیت های آمریکا در زمینه ساخت سلاح هسته ای تاکید کرد و گفت: تصمیم آمریکا برای در اختیار قراردادن تانک‌هایی با گلوله اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین مصداق بارز ظلم بر بشریت است، این یک تهدید برای سلامت بشریت محسوب می شود در حالیکه  سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایت بشری آمریکا واکنش جدی و قاطع نشان ندادند و فقط ابراز نگرانی کرد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 926904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟