سخنرانی رضایی رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی قبل از خطبه های نماز جمعه در شهرستان هشترود/ قسمت ۱

به گزارش رکنا از هشترود؛ زیداله رضایی ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس گفت: امروز آبادانی، آزادی، امنیت و آرامش را مرهون خون شهدایی هستیم که در آن دوران وظیفه خود دانستند تا از حریم کشور دفاع کنند و امروز وظیفه ماست که دین خود را به شهدا ادا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی گفت: بعد از اتمام جنگ نظامی که به مدت هشت سال در دوران دفاع مقدس بطول انجامید با خباثت های دشمنان جنگ شناختی، معرفتی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی روز به روز به علیه کشور عزیزمان شدید تر شده است.

وی با بیان اینکه راه برای ما روشن است، ادامه داد: به برکت ایستادگی ها، مقاومت ها و شهادت ها و به برکت هوشیاری مردم آگاه ایران اسلامی تمامی کینه توزی های دشمنان خنثی شده است که باید راه مجاهدت، ایستادگی و استقامت را ادامه دهیم.

رضایی به رسالت اصلی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تربیت انسان های مجاهد، مومن، انقلابی و برخوردار از اخلاق اسلامی، توانمند سازی کارگزاران نظام تعلیم و تربیت در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است که در این راستا کار بزرگ مدیران و معلمان ایجاد مدرسه اثربخش در راستای رسیدن به حیات طیبه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان، عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره آینده ی ملت هستند، خاطر نشان ساخت: آینده کشور در دستان آموزش و پرورش و معلمان کشور است که باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد. 

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی با بیان اینکه عمل مسئولین، مدیران و معلمان در آموزش و پرورش یک عمل جهادی است، افزود: در سالتحصیلی جدید تربیت انقلابی، تربیت تمام ساحتی و تربیت ولایی دانش آموزان در راستای سند تحول بنیادین از اولویت های اصلی ما خواهد بود.

زیداله رضایی با بیان اینکه پروژه مهر یکی از مهم ترین کارهای آموزش و پرورش است و هدف اصلی این پروژه، خلق مدرسه ای شاداب و مهری ماندگار و پویا برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی است، خاطر نشان ساخت: روز اول مهر روز ملی و نوروز دانش و آگاهی است که متعلق به تمامی ادارات، ارگان ها و نهادها است که برای خلق مدرسه ای شاداب در آغاز سال تحصیلی تلاش خواهند کرد.

وی ادامه داد: پروژه مهر امسال با نام و یاد و خاطرات و ترویج فرهنگ شهید و شهادت ۱۰ هزار شهید استان شروع خواهد شد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی گفت: شعار سه گانه حوزه تعلیم و تربیت؛ معلم تمدن ساز، مدرسه ای اثربخش و ایران قوی است که دستیابی به این شعارها با سه رکن برنامه ریزی، معلم و دانش آموز امکانپذیر است.

رضایی در ادامه عنوان کرد: با برنامه ریزی هایی که توسط همکاران فرهیخته فرهنگی و با همت همه دانش آموزان و مشارکت اولیای محترم انجام شده سال تحصیلی جدید را با ۴۱۰ همکار فرهنگی در ۱۵۸ مدرسه و با ۲۳۷ کلاس درس و ۳۲۰۰ دانش آموز شروع و به امید خداوند متعال به استقبال مهر باشکوه و آغاز سال تحصیلی جدید خواهیم رفت.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی در ادامه به تشریح عملکرد اداره آموزش و پرورش نظرکهریزی اشاره داشت و افزود: در حوزه پرورشی و تربیت بدنی ۱ زمین ورزشی چمن مصنوعی همزمان با هفته دولت در راستای نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به ارزش ۵ میلیارد ریال در دبیرستان شبانه روزی پسرانه آیت الله خامنه ای افتتاح شد و زمین ورزشی چمن مصنوعی در دبیرستان شبانه روزی دخترانه فاطمه الزهرا نیز همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد و به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

این مقام مسئول ایجاد مرکز مشاوره، اعزام دانش آموز دختر و پسر به راهیان نور، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، کسب رتبه سوم در استان در اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های حوزه پرورشی دانست.

وی افزود: در آموزش و پرورش اگر به سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز توجه ویژه ای شود این سه منشور موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان می شود.

رضایی به اولویت قرار دادن جهاد تبیین در مدارس منطقه اشاره داشت و افزود: محبت مدیران و معلمان مدارس نسبت به دانش آموزان جهاد تبیین است که تعطیلی جهاد تبیین در مدارس خیانت به خون پاک شهیدان است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین ریشه قرآنی دارد افزود: جهاد تبیین از وظیفه اساسی ما بوده که باعث جلوگیری از نفوذ دشمن می شود.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 926760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟