افتتاح یک پروژه آموزشی با ۲ کلاس درس به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در روستای قطانقو  نظرکهریزی ا

به گزارش رکنا از هشترود؛  به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در قالب کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی و همزمان با آئین افتتاح پروژه های آموزشی در سراسر استان، با حضور محمد نجفی معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، رضایی رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی، صدیقی رئیس کمیته امداد هشترود، سروان گلیزاده فرماندهی نیروی انتظامی نظرکهریزی و سایر مسئولین شهرستان، مدرسه ۲ کلاسه برکت آتا و آنا با مشارکت خیر  دکتر جعفر مجیدی در روستای قطانقو به بهره برداری رسید.

نجفی معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: تا اول مهر ماه سال جاری، ۱۰۵ باب مدرسه ۳۳۱ کلاسه در استان افتتاح خواهد شد.

وی از تهیه تجهیزات آموزشی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از جمله اقدامات انجام شده در تابستان برای تجهیز مدارس، برشمرد و اظهار کرد: بازسازی و ساخت مدارس جدید یکی از وظایف مهم دولت بوده که در این راستا از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۱۵۶ باب مدرسه (۵۳۶ کلاسه) احداث و حدود ۸۲۴ میلیارد تومان برای احداث مدارس هزینه شده که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات دولتی و مابقی توسط خیران تامین شده است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: علاوه بر ارسال کاروان تجهیزات آموزشی توسط اداره کل نوسازی در قالب طرح شهید عجمیان به ۱۳۰ مدرسه منتخب مناطق کم برخوردار با هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز کمک شده است.

رضایی رئیس آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی در آئین افتتاح پروژه آموزشی منطقه که بصورت پایلوت با سراسر استان در حال برگزاری بود، ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: ساخت مدرسه ۲ کلاسه برکت آتا و آنا در زمینی با زیربنا ۸۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با مشارکت خیر محترم دکتر جعفر مجیدی در روستای قطانقو احداث گردیده است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی با بیان اینکه نیک اندیشی خیران را باید قدر دانست، گفت: خیرین مدرسه ساز الگویی برای عدالت آموزشی، توسعه و پیشرفت در کشور هستند.

رضایی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم برای ساخت، توسعه و تجهیز مدارس اقدامات بسیار عالی انجام می‌دهد، افزود: دولت مردمی نگاه ویژه‌ای به توسعه فضاهای آموزشی دارد که در تلاش برای تجهیز و نوسازی مدارس بخصوص در مناطق محروم است.

وی با اشاره به پروژه های آموزش و پرورش نظرکهریزی گفت: ۲۰ پروژه در دست احداث داریم که ۳ مورد در هفته دولت افتتاح و ۴ مورد نیز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهند شد و ۱۳ پروژه دیگر نیز به مرور با ساخت و تکمیل افتتاح خواهد شد.

لازم به ذکر است آغاز عملیات اجرایی و ساخت مدرسه ۲ کلاسه برکت آتا و آنا، ۳۰ آذر ۱۴۰۱ شروع شده بود که بعد از گذشت ۸ ماه، این مدرسه در ۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ و همزمان با هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 924609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟