نوسازی و برچیده شدن ۵ مدرسه کانکسی در بخش نظرکهریزی تا مهر امسال

به گزارش رکنا از هشترود؛ رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی از نوسازی و برچیده شدن ۵ مدرسه کانکسی در بخش نظرکهریزی تا مهر امسال خبرداد و افزود: مدارس جغل سفلی، قطانقو، آغبلاغ حمیدیه، دمیرچی و پارالار از طرح کانکس زدایی در مراحل تکمیل و پایانی ساخت و ساز هستند که در هفته دولت و هفته دفاع مقدس امسال، ۵ مدرسه و ۲ زمین ورزشی چمن مصنوعی در منطقه نظرکهریزی افتتاح خواهند شد.

وی گفت: توسط خیرین مدرسه ساز ۳۰ میلیارد ریال به مدارس روستاهای آغبلاغ حمیدیه، دمیرچی و قطانقو اختصاص یافته است و همچنین مدرسه شهید انصاری نیز بصورت ۲ مدرسه ۶ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث خواهد شد.

زیداله رضایی از اختصاص تجهیزات به خوابگاه های مدارس شبانه روزی منطقه خبر داد و افزود: خوابگاه‌های شبانه روزی نیاز به توجه ویژه دارند و لذا در این خصوص با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سال ۱۴۰۲ ساماندهی و بهسازی خوابگاه‌ها از نظر تجهیزات در اولویت کاری است.

وی گفت: نهضت بزرگ تعمیر و تجهیز در مدارس منطقه در حال انجام است و از ۲۱ طرح شهید عجمیان نیز رنگ آمیزی مدرسه فاطمیه در منطقه نظرکهریزی با همکاری گروههای جهادی در حال اجرا است که ۲۰ مدرسه در طرح نیز در اولویت های کاری تا آغاز سال تحصیلی است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی از اختصاص ۳ کامیون تجهیزات از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به مدارس آموزش و پرورش نظرکهریزی خبر داد و گفت: همزمان با سراسر استان، تجهیزات مدارس منطقه توسط کاروان به منطقه فرستاده خواهد شد.

رضایی دبیر شورای آموزش و پرورش نظرکهریزی در خصوص ثبت نام دانش آموزان و نیز ثبت سفارش کتب درسی نیز گفت: ثبت نام دانش آموزان یکی از مهم ترین ماموریت های آموزش و پرورش است که در صدد هستیم در اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون ثبت نام و کتب درسی نباشد.

وی از کسب رتبه اول استانی در صدور ابلاغ برای همکاران و کلاسبندی و ثبت نام دانش آموزان تا ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: ۹۷ درصد دانش آموزان در پایه اول ابتدایی و ۱۰۰ درصد در پایه هفتم ثبت نام کرده اند و در پایه دهم نیز در حال انجام است.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف پروژه مهر اشاره داشت و افزود: پروژه مهر یکی از مهم ترین کار آموزش و پرورش است و هدف اصلی این پروژه، خلق مدرسه ای شاداب و مهری ماندگار و پویا برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی است.

رضایی از رشد ۱۶ درصدی در آزمون نهایی خردادماه و افزایش ۱.۵ نمره نسبت به سال قبل در پایه دوازدهم خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در راستای برگزاری بدون چالش آزمون شهریور انجام شده است که اصل آرامش و امنیت در برگزاری آزمون ها از اولویت اصلی ما است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی از برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی برای معلمان و مدیران مدارس پیش از شروع سالتحصیلی خبر داد و افزود: توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان و معلمان در دستور کار این مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

این نشست پس از بحث و گفت وگو و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص دستور کار نشست خاتمه یافت.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

کدخبر: 919600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟