مدارسی که حکم تخریب آن ها آمده تا مهر تعیین تکلیف می شود.

به گزارش رکنا از هشترود؛ پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت:  وظیفه همه ماست که در ارتقاء و اعتلای آموزش و پرورش تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در جامعه و شناخت و حل نیازهای فکری جوانان توسط این ارگان، افزود: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش کشور تربیت انسان های «خودباور» و نه «دارای غرور کاذب» است.

وی ادامه داد: باید تربیت کننده انسان هایی باشیم که بدانند ریشه در گذشته دارند، اما در دنیای امروز زندگی می کنند و باید به آینده بیندیشند لذا برای رسیدین به این هدف باید تبیین را از خودمان شروع کنیم.

وی اظهار داشت: انسان باید ارزش پیدا کند و تربیت او مبنای توسعه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هدف از آموزش و سرمایه گذاری آموزشی کشف و توسعه ی منابع انسانی در جهت تعالی بخشی ارزشها و استعدادها و بهینه کردن آن است چون محور اصلاحات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی انسان می باشد.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه برخی مدارس به فرسودگی مبتلا شده و در برابر حوادث طبیعی ایمن نیستند، تاکید کرد : خطر تخریب این مدارس، همیشه دانش‌آموزان را تهدید می‌کند بنابراین برای محافظت از نسل آینده باید هرچه زودتر به فکر تخلیه مدارس فرسوده بود.

وی خواستار بررسی های لازم جهت تخلیه مدارسی شد که حکم تخریب آن ها آمده است.

وی اذعان داشت: هر چند در حال حاضر مدرسه ای جهت جایگزینی نداریم ولی می‌توان دانش آموزان مدارس فرسوده را به شیف بعدازظهر مدارس نوساز انتقال دهیم.

 

 

 

 

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هشترود: نتایج کنکور نشان داد که مدارس دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

جعفر بصیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان هشترود، نیز در این جلسه  گفت: مجموعه اقداماتی هر ساله در آموزش و پرورش به منظور آماده سازی مدارس و بازگشایی تحت عنوان پروژه مهر اجراء می شود که سال تحصیلی جدید نیز با اتکاء به تجارب سنوات گذشته این پروژه باید با دقت عمل خاصی اجرایی گردد .

وی افزود: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه ای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی است که از این جهت پروژه مهر یکی از مهمترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی به‌شمار می‌آید و ما نیز باید آن را به نحو احسن برگزار نماییم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های سازماندهی مطلوب نیروی انسانی بر اساس دستورالعمل های مربوطه، ثبت نام دانش آموزان با دقت لازم ، انتخاب و انتصاب شایسته مدیران، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و سلامت، کارگروه‌ شورای پروژه مهر است که بر اساس شرح وظایف محوله، فعالیت می‌کنند .

بصیری در پایان با اشاره به نتایج کنکور امسال گفت: نتایج کنکور نشان داد که مدارس دولتی نقش مهمی در آموزش و پرورش دارند که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 922866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟