ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در دستور کار پلیس

به گزارش رکنا از گلستان ؛ سر دار محمد سعید فاضل  طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و مخدوش را بسیار جدی خواند و تاکید کرد: بسیاری از سرقت‌های خرد مانند کیف قاپی، سرقت از مغازه و سایر جرایم توسط راکبان موتور سیکلت های فاقد پلاک و مخدوش انجام می‌گیرد که به حتم با اجرای دقیق این طرح اجتماعی، آمار اینگونه جرایم نیز کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد : در حال حاضر عمده موتورسیکلت‌ها دارای پلاک ملی هستند، اما برخی نابسامانی‌ها در این خصوص باعث ایجاد مشکلاتی در بحث جرائم، تصادفات راهنمایی و رانندگی و مزاحمت‌های سطح شهر شده است.

سردار دادگر بیان داشت : بارها مشاهده شده که بعد از وقوع جرم توسط راکبان موتورسیکلت به ویژه در بحث تصادفات و جرائم مهم، فرد خاطی متواری شده و فرد شاکی؛ پلاک موتور سیکلت را برداشته است اما پس از پی گیری موضوع متوجه شده‌ایم که موتورسیکلت فروخته شده و مشکلاتی را برای فردی که سند به نام اوست به وجود آورده است.

 فرمانده انتظامی استان گلستان گفت : درقوانین راهنمایی و رانندگی استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت تاکید شده است اما متاسفانه این قانون نادیده گرفته می‎شود این در حالی است که رانندگان موتورسیکلت اگر دچار تصادف شوند، بیشتر از رانندگان خودرو آسیب خواهند دید.

سردار دادگر خاطرنشان کرد: موضوعی که ما در پلیس دنبال می‌کنیم رعایت قوانین و به نوعی ساماندهی استفاده از موتورسیکلت است لذا با کسانی که تک‌چرخ می‌زنند، رفتارهای نادرست می‌کنند و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک برخورد خواهد شد.

وی در پایان  افزود: در برخورد با این تخلفات، مهم‌ترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

کرامتی /گلستان

 

کدخبر: 921931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟