استفاده کمتر از ۲۰ درصد موتورسواران گیلانی از کلاه ایمنی! /یک سوم فوتی تصادفات موتورسواران هستند

به گزارش رکنا از گیلان، سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در حاشیه همایش «کلاهی برای زندگی» که با حضور مسئولان استانی و انتظامی در سالن اجتماعات شهدا فراجا برگزار شد، بر اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیکی، پیشگیری از قانون گریزی و استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت تأکید کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان استفاده از کلاه ایمنی را ساده ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای حفظ جان موتورسواران دانست و تصریح کرد: نقش کلاه ایمنی در کاهش تلفات و سوانح رانندگی غیر قابل انکار است.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت نیز در این همایش گفت: برگزاری چنین مراسم نمادینی نشانگر اهمیت جان هموطنان و دغدغه مندی پلیس در این زمینه است.

او اظهار امیدواری کرد: این گونه اقدامات، توجه موتورسواران به مسئله ایمنی در رانندگی را جلب و گامی موثر در راه تقویت فرهنگ ترافیک جامعه باشد.

فرماندار رشت به آمار تقریبی یک سوم فوتی‌های تصادفات از میان موتورسواران اشاره و تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی و تألمات روحی خانواده‌ها پس از اتفاقات تأسف برانگیز تصادف جبران ناپذیر است.

امام پناهی با اشاره به ۱۲۲ فوتی موتورسوار از میان ۳۸۰ مورد فوتی تصادفات از ابتدای امسال تاکنون، نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیک را خارج از توان یک دستگاه خاص دانست.

او به موتورسواران توصیه کرد با بازبینی سلامت چراغ‌های جلو و عقب وسیله نقلیه خود، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت ملزومات تردد ایمن، یاریگر پلیس و دیگر متولیان در کاهش آمار خسارات و تلفات تصادف باشند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 869764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟