70 تیم درمانی هلال احمر یزد برای خدمات رسانی به زائران اربعین اعزام شدند

محسن حرازی زاده در گفتگو با خبرنگار رکنا از یزد اظهار داشت : این تیم های اعم از پزشک عمومی و متخصص زن و مرد،پرستار ، پیراپزشک ، تکنسین فوریت های پزشکی و تکنسین دارویی ،امدادگرو عضو داوطلب به صورت شبانه روزی مستقر در درمانگاه هلال احمر عمود 578 خدمت زائران همزمان با اربعین حسینی هستند.

وی گفت : اقدامات درمانی چون ویزیت ،خدمات پرستاری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، اکسیژن تراپی،تجویز دارو وسایر اقلام به صورت شبانه روزی به زائران ارائه می‌شود.

وی گفت : این تیم از 30 مرداد ماه 1402 بمدت هیجده  روز در بیمارستان الحیدریه عمود 578 مستقر وخدمات درمانی و امدادی را به زائرین اربعین ارائه می دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر امدادگر و کادر درمان اعزامی، نایب یک شهید میهن‌مان در این مسیر و خدمت عاشقانه خواهد بود عنوان کرد : همچنین تیم امداد و نجات هلال احمر استان با 10 خودرو عملیاتی و امدادی شامل آمبولانس و خودرو تک کابین و کامیونت سنگین  متشکل از 20 نفر نیرو امدادی نیز به عراق جهت خدمات در درمانگاه های هلال احمر اعزام میشوند.

حرازی زاده یزدی گفت: پوشش خدمات درمانی و امدادی در عراق با جمعیت هلال احمر و با مدیریت مشترک با مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت است که در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به پوشش این خدمات در عراق فعالیت می کنیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 921748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟