نقش رسانه ها در تبیین آموزش های امداد و نجات در جامعه پررنگ است

به گزارش خبرنگار رکنا، محسن حرازی زاده به نمایندگی از استاندار یزد با حضور در دفتر خبرگزاری رکنا در استان ضمن تقدیر از سرپرست و خبرنگاران مجموعه به مناسبت روز خبرنگار اعلام کرد: در یک سال گذشته امدادگران تحت حمایت های بیشتری قرار گرفته اند و نیروهای ایثار نیز جذب شدند اما همچنان در بعضی شهرستان ها برای تامین نیرو مشکل داریم .

وی ادامه داد: گاها نیروهایی که پرورش می دهیم در کارنجات به کار گرفته می شوند که باعث می شود کمبود نیرو تشدید شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تاکید کرد: اعتقاد شخصی دارم باید با پویایی نیروهای جایگزین داشته باشیم و اقداماتی برای آموزش های تخصصی انجام شده است و سعی کردیم با به کار گیری نیروها در بحث امریه و نیروهای ایثار که دوره های امدادو نجات را گذراندند و در آزمون ایثار قبول شدند به تکمیل مجموعه کمک کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در هر پایگاه جمعیت هلال احمر همزمان 5 نیرو داوطلب مستقر هستند اما نیاز به نیرو همچنان احساس می شود و با افزایش آموزش ها می توانیم از بین شهروندان، نیروی مورد نیاز را تامین کنیم.

نیاز شهرستان ها به تجهیزات جدید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد درباره تجهیزات پایگاه های امداد ونجات استان نیز گفت: تکمیل و تجهیز پایگاه ها با همکاری خیرین و پایگاه ها و حمایت های استان از محل بودجه های استانی دنبال شده است.

حرازی زاده مهم ترین دستاوردهای صورت گرفته در حوزه امداد و نجات استان را به کاهش زمان حضور در محل حادثه به 12 دقیقه خبر داد که نسبت به نرم کشوری، زمان خوبی است.

وی افزود: پایگاه های شهرستان ها نیاز به به روز رسانی دارد با این وجود هر چه تجهیزات بیشتر باشد، باز هم نیاز ایجاد می شود.

اهمیت هدایت موقوفات به سمت فعالیت های امداد و نجات

حجت الاسلام شعشعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این بازدید بر ضرورت هدایت موقوفات به سمت فعالیت های امداد و نجات و افزایش مشارکت خیران در این حوزه تاکید کرد.

گفتنی است، بنا بر برنامه ریزی مدیریت روابط عمومی استانداری یزد 21 مدیر دستگاه های اجرایی استان به نمایندگی از استاندار در دفاتر رسانه های منتخب حضور یافته و از آنان تجلیل به عمل می آورند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 916867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟