۲.۲ کیلوگرم به سرانه آرد مصرفی عشایر چهارمحال و بختیاری افزوده شد
به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری: محمد محمودی در نشست هماهنگی با تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرانه مصرف عشایر استان از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم افزایش یافت و کمبود آرد آنان جبران شد.
وی سرانه قانونی آرد عشایر را ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم دانست و افزود: تا سال گذشته به‌علت کسری آرد تخصیصی به عشایر چهارمحال و بختیاری این سرانه ۱۰ کیلوگرم بود.
محمودی یادآور شد: در همین راستا با پیگیری‌های مستمر در ۲ سال ۲۰۰ تُن از کسری آرد جبران شد و آرد مورد نیاز براساس سرانه قانونی توزیع می‌شود.
سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری متولی سامانه توزیع آرد را تعاون روستایی دانست و اظهار داشت: براساس این سامانه هر خانوار روستایی و عشایری از طریق کد ملی سرپرست خانوار باید در یک محل آرد دریافت کند، اما عوامل فروش تعاون روستایی آرد خود را در سامانه ثبت نمی‌کنند.
وی گفت: این موضوع باعث شده ۳۹۶ کد ملی هم‌پوشانی داشته باشد و در مناطق روستایی و عشایری به‌طور توأمان آرد دریافت کنند که البته شناسایی و حذف شدند.
 
محمودی گران‌فروشی، کم‌فروشی و سوءاستفاده از کد ملی سرپرست خانوار از سوی عامل فروش را بیشترین تخلف در حوزه آرد و توزیع نهاده‌های دامی اعلام و تاکید کرد: هم‌اکنون تنش‌ها در زمینه توزیع نهاده دامی کاهش پیدا کرده است.
قابل ذکر است، ماهانه یک‌هزار و ۲۰۰ تن آرد تامین و بین عشایر چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.
جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است.
عشایر چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.
عشایر این استان در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

پریسا مصیبی دهکردی- چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 921347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟