گلایه شهرداری و شورای شهر از به روز نبودن طرح تفصیلی و جامع شهر جهانی یزد/ نیازهای امروز و آینده در طرح لحاظ نشده است

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد، عزیزالله سیفی در جلسه شورای شهر یزد افزود: بازنگری در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد و طرح فعلی بیش از ۱۵ سال از زمان نوشتن آن گذشته است و در این طرح باید همه نیازهای شهر دیده شود که متاسفانه اینگونه نیست .

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: لزوم بازنگری در طرح جامع طرح تفصیلی شهر باید مورد توجه قرار گیرد ومحدوده و حریم شهر بطور کامل مشخص گردد چون اگر بخواهیم جلوی ساخت و و سازهای غیر مجاز را بگیریم باید طرح جامع شهر یزد دراولویت قرار گیرد.

محمد مهدی نیکو نژاد افزود: طرح تفصیلی فعلی برای سال ۱۳۷۰ است و مدت طرح نیز ده ساله بوده همچنین طرح بعدی نیز توسط مشاوری که یزدی نبوده تهیه شده و در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: الان که در سال ۱۴۰۲ قرار داریم در مورد طرح جامعی صحبت می شود که ۱۵ سال از زمان آن گذشته است و نمی شود با این طرح برای شهر تصمیم گرفت و نیازهای شهر در نظر گرفته نشده است .

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مشاور طرح جدید هنوز کاری انجام نداده و در حالیکه نیاز به دقت و حضور فیزیکی و همچنین در نظر گرفتن نیازهای شهر است اما اینگونه نیست و مشاور طرح تفصیلی غیر بومی بوده و اصلا از یزد اطلاعی ندارد .

نیکونژاد افزود: طرح جامع و تفصیلی شهر یزد نیازمند بازنگری جدی است و در حال حاضر نمی تواند نیازهای فعلی و آتی شهر را پوشش دهد همچنین مبنای طرح تفصیلی باید مشخص کردن جزئیات باشد .

وی ادامه داد: تا الان هیچ کمیته ای متشکل از نمایندگان شورا و شهرداری و مسکن و شهرسازی با محوریت شهرداری و استانداری تشکیل نشده و کسی‌که طرح جامع و تفصیلی را می نویسد اصلا از دغدغه های شورا خبر ندارد لذا درخواست داریم کمیته ای مشترک و فنی تشکیل و این موارد بررسی شود .

فخرالسادات خامسی  دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: انتخاب مشاور معلوم نیست بر چه اساسی است و اصلا برای شورا هم معلوم نیست ما بعنوان عضو شورا هیچ دسترسی به مشاور طرح تفصیلی نداریم .

شهردار یزد نیز در این نشست گفت: قصه پرغصه اینکه سازمان دیگری برای شهرداری تصمیم گرفته و مشاور انتخاب می کند و شهرداری باید اجرا کند.

ابوالقاسم محی الدینی ادامه داد: همچنین آنها معتقدند مشاور باید غیر بومی باشد تا منافعی نداشته باشد لذا افردی را انتخاب می کنند که هیچ ارتباطی با یزد ندارند و ما هم قبول داریم که این روال صحیح نیست و باید طرحی را اجرا کنیم که هیچ دخالتی در آن نداریم.

 

کدخبر: 920949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟