«راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت در اولویت پیگیری‌های دستگاه قضایی استان»

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن گرامی‌داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید محسن حججی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با عمل خالصانه به تعهدات و وظایف قانونی و انجام کار جهادی، دِین خود را به شهدا ادا نمایند چرا که جایگاه اجتماعی و اعتباری که به واسطه این شغل به دست آورده‌اند نتیجه جان‌فشانی و ایثار شهدا عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات برخی تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران با بانک‌ها گفت: مشکلاتی که برخی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در مسیر تولید و صادرات دارند مربوط به برخی بانک‌ها می‌شود و بانک‌ها باید تلاش کنند تا در حیطه قانون به فعالان عرصه تولید کمک و گره از کار آنها باز کنند.

رئیس ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در ادامه بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی حاوی تمام شرکت‌ها، تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذارانی که با بانک‌ها دچار مشکل شده‌اند تاکید کرد تا بر اساس اطلاعات آن بتوان مسائل و مشکلات را دسته‌بندی و برای رفع آنها و پیشگیری از عمیق‌تر شدن مشکلات چاره‌جویی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری در پایان، اجرای کامل قانون در خصوص سامانه جامع تجارت را مهم‌ترین راهکار حل بسیاری از مشکلات در زمینه تولید عنوان و اظهار کرد: یکی از مسائلی که ضربات بزرگی به پیکره تولید و اشتغال کشور وارد کرده قاچاق کالا است که با راه اندازی کامل سامانه جامع تجارت و اتصال به سامانه‌های اقماری چون سامانه انبار کالا، سامانه جامع حمل و نقل و... و ایجاد دسترسی برای سازمان‌های نظارتی، به شکل جدی‌تر می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و بسیاری از مشکلات دیگر در این حوزه نیز قابل حل خواهد بود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 918843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟