رونق گردشگری کردستان با توسعه زیرساخت‌ها محقق می‌شود/ احداث بزرگترین پل شیشه‌ای معلق کشور رو به اتمام است

 

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛  آرمان وطن‌دوست در بازدید از مجتمع پل میرخان نگل که با همراهی فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان شهرستان انجام شد، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری و معرفی جاذبه‌های متنوع و گوناگون این حوزه در کردستان از جمله برنامه‌های مهمی است که درصورت عملیاتی شدن، باعث توسعه و رونق اقتصادی استان می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: احداث بزرگترین پل شیشه‌ای معلق کشور در روستای هدف گردشگری نگل از جمله طرح‌های مهم گردشگری استان است که برای تکمیل نیاز به حمایت دارد.

او هدف از احداث این مجتمع را توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از بخش خصوص و نیز ایجاد مرکز تفریحی رفاهی برای رفاه حال گردشگران و مسافران عنوان کرد و افزود: در راستای رونق صنعت گردشگری و جذب و ماندگاری گردشگران ورودی به استان در تمامی فصول سال تلاش می‌کنیم تا توسعه زیرساخت‌ها و متنوع‌سازی آن را در اولویت قرار دهیم.

وطن‌دوست بیان کرد: این طرح اولین و بزرگترین طرح در حوزه گردشگری تفریحی در کردستان بوده که در جوار قرآن مقدس و بزرگ نگل و موزه قرآنی و همچنین در محور منظر جهانی هورامان/ اورامانات در حال احداث است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بر همکاری مسئولان مربوطه استان در شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه‌های عمرانی در راستای توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های این حوزه محقق نخواهد شد.

   

او یادآور شد: امید است باتوجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در کردستان وجود دارد، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و تسهیل فرآیندها‌، شاهد توسعه زیرساخت‌ها در استان باشیم.

مجتمع پل میرخان نگل دارای بخش‌های متعددی از جمله پل معلق شیشه‌ای، جامپینگ، زیپ‌لاین، رستوران، آلاچیق، شهربازی، واحد اقامتی و...است که در کیلومتر ۶۵ جاده اصلی سنندج به مریوان قرار دارد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 918497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟