گردشگری چرخ اقتصاد کردستان را به گردش در می‌آورد

به گزارش رکنا از کردستان، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در جلسه‌ برنامه‌ریزی گرامیداشت روزجهانی جهانگردی و هفته گردشگری که با حضور بخش خصوصی و انجمن‌های حرفه‌ای استان برگزار شد، بر اهمیت ویژه صنعت گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: باید نگاه به گردشگری بیش از پیش متحول شود، تا استان از مواهب اقتصادی و خصوصا اشتغال‌زایی این صنعت بهره لازم را ببرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با بیان اینکه حمایت از فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران وظیفه دولت است، افزود: تعامل و برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند سبب شکوفایی ظرفیت‌های متعدد بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در استان شود.

او عنوان کرد: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان باید ضعف‌ها و نیازهای این حوزه را شناسایی و از سوی دیگر نقاط قوت آن‌را تقویت کنیم.

گویلیان با اشاره به‌اینکه از ظرفیت اتاق فکر گردشگری در کردستان بیش از گذشته استفاده می‌شود، یادآور شد: از پتانسیل و توان این اتاق فکر به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید و استفاده از ظرفیت افراد خلاق و ایده‌پرداز برای توسعه صنعت گردشگری استان استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: در این اتاق فکر مدیران خلاق، کارآفرینان موفق صنعت گردشگری، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، جوانان دغدغه‌مند و باانگیزه و افراد صاحب‌نظر عضویت دارند.

او اظهار کرد: از نظرات، پیشنهادات و طرح‌های برتر در حوزه گردشگری که به ارتقای زیرساخت‌های این صنعت، ایجاد کارآفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک کند، استقبال می‌کنیم.

۵۰ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته گردشگری در کردستان برگزار می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در این جلسه از برگزاری بیش از ۵۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی در سطح استان خبر داد.

آرمان وطن‌دوست اظهار کرد: همزمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی در سطح استان در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، فم‌تور‌ها، جشنواره غذا و محصولات کشاورزی و مسابقه و نمایشگاه‌های مختلف تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته گردشگری امسال با محوریت آموزش برنامه‌ریزی شده‌اند، افزود: آموزش نیاز اصلی و اساسی توسعه پایدار گردشگری در استان است.

او یادآور شد: امید است با همکاری بخش خصوصی و نهادهای مربوطه بتوانیم بیش از پیش زمینه توسعه صنعت گردشگری را در استان مهیا سازیم.

نمایندگان بخش خصوصی و انجمن‌های حرفه‌ای استان نیز در این جلسه با ارائه نظرات و پیشنهادات، آمادگی خود را به‌منظور مشارکت و همکاری برای بزرگداشت این هفته اعلام کردند.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 813265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟