آغاز عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی شهردار سنندج، از آغاز عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج خبر داد و اظهار کرد: شهر سنندج به دلیل پیشینه غنی موسیقی به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو معرفی شده است، معتقدیم حفظ این عنوان و بهره‌گیری از این موقعیت برای رشد بخش‌های دیگری همچون گردشگری نیازمند تلاش‌ زیادی است.

وی با بیان اینکه موسیقی غذای روح بوده و در تمام دنیا بشر خواهان آن هستند، گفت: معتقدیم انتخاب شهر سنندج به عنوان خلاق موسیقی انگیزه خوبی را در سال‌های اخیر برای جذب بیشتر گردشگران نه تنها در سنندج بلکه در کل استان فراهم کرده است.

به گفته شهردار سنندج، عنوان شهر خلاق موسیقی سنندج برندی برای استان کردستان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاصی نیست بنابراین هر کس در حد توان در راستای حفظ و ماندگاری آن باید تلاش کند.

رشیدی با بیان اینکه برای حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی یک سری تعهدات در مورد ساختمان‌ها، فرهنگ‌سراها، پارک‌های موسیقی و ...وجود دارد که مدیریت شهری تا این مقطع اقداماتی خوبی در راستای عملیاتی کردن این تعهدات انجام داده است، عنوان کرد: شهرداری سنندج در همین راستا عملیات اجرای احداث گذر غذا و موسیقی را در ضلع شمال غربی و جنوب غربی دانشگاه کردستان در بلوار حمدی کلید زده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ازطراحان برجسته دانشگاه کردستان کمک گرفته شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه کل پروژه 10 هزارمتر مربع است، گفت: در فاز نخست اجرای این پروژه ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع و در فاز دوم  ۵هزار و ۲۰۰ مترمربع کف‌سازی در این پروژه انجام می‌شود.

به گفته رشیدی، بالغ بر۲ هزار متر معکب سنگ‌چیتی، 20 هزار مترمعکب خاک‌برداری، یک‌هزار متر طول بازسازی جداول،  فضای سبز 5 هزارمتر مربعی در اجرای این پروژه تعریف شده است.

وی با تاکید براینکه این طرح در مجموع شامل یک‌هزار متر دیوار چینی و ۲۰ هزار متر مربع خاکبرداری است، گفت: زمین ورزشی و ست بازی کودکان، فضای سبز در گذر غذا و موسیقی در سنندج دیده شده و این پروژه با برآورد هزینه ۱۳ میلیارد تومان در حال اجراست.

شهردار سنندج در پایان عنوان کرد: اجرای این پروژه نقش مهمی در ایجاد شور نشاط در بین شهروندان، جذب گردشگران و همچنین تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده در حوزه حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی در مرکز استان دارد.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 900712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟