موافقت شورای شهر شهرکرد با کلیات طرح تغییر کاربری برج دوقلو

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری :

محمدحسین واحدیان در جلسه هم‌اندیشی تعیین تکلیف برج دوقلو با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و شاخص سرمایه‌گذاری در شهرکرد است که می‌تواند در توسعه شهر موثر باشد، اظهارداشت: جانمایی برج دوقلو در یکی از معابر تردد شهر بار ترافیکی زیادی را به دنبال دارد اما باید تعیین تکلیف نهایی درخصوص این پروژه انجام شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هزینه بیت‌المال بنا شده است، افزود: در راستای جهت جلوگیری از هدر رفت سرمایه بیت المال باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف صورت پذیرد بنابراین راهکارهای مختلف ازجمله جابجایی و یا مشارکت در ساخت و یا فروش بررسی شد، اما امکان جابجایی برج وجود ندارد چراکه هزینه انجام شده از بین می‌رود، لذا باید به صورت مشارکتی و یا فروش انجام شود.

واحدیان ادامه داد: از ابتدا کاربری این برج تجاری - خدماتی - درمانی بوده و قرار بود پارک‌سوار و سیستم حمل و نقل برای آن پیش‌بینی شود که هزینه تامین زیرساخت‌ها، هزینه گزافی بر شهر تحمیل می‌کند و توجیه اقتصادی ندارد.

وی گفت: در حوزه تجاری، بررسی‌های لازم انجام شد که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، نقدینگی و عدم وجود تقاضا، تجاری نمودن کامل برج مقرون به صرفه نیست.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در همین راستا با نظام مهندسی و دستگاه‌های متولی بررسی‌های لازم جهت تغییر کاربری بخش اعظمی از برج به مسکونی مورد بررسی قرار گرفت.

واحدیان افزود: اگر در استان به دنبال تحول هستیم باید از ظرفیت بخش خصوص استفاده کنیم و تعیین تکلیف برج دوقلو می‌تواند زمینه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار در استان و شهرکرد ایجاد کند.

پریسا مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 918250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟