کشف یک قبضه سلاح غیر مجاز و ۵ دستگاه لنسر از متخلفین محیط زیستی در استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ گشت اجرایی یگان حفاظت استان در پایش مناطق آزاد سطح استان موفق به دستگیری یک نفر متخلف با یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز قبل از هر گونه تخلف و کشف ۵ دستگاه‌ لنسر از متخلفین صید ماهی شدند.

حسین زرین کیا فرمانده یگان حفاظت حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت؛ بنابر گزارش واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور چندین نفر متخلف صید ماهی در سد ایوشان پل هرو بلافاصله به محل مورد نظر اعزام که پس از بررسی منطقه و پایش سواحل سد ایوشان موفق به کشف ۵ دستگاه لنسر از متخلفین صید ماهی شدند..

وی گفت؛ صیادان غیر مجاز یک قطعه ماهی کپور صید نموده‌ بودند که توسط محیط بانان در همان محل در سد ایوشان رها سازی شد. 

زرین کیا افزود؛ در ادامه‌ پایش منطقه‌ با یک نفر شکارچی متخلف برخورد که بلافاصله وی را دستگیر و از متخلف یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنج تیر غیر مجاز، یک رشته قطار و ۱۲ عدد فشنگ مربوطه‌ کشف و ضبط شد.

 وی اظهار داشت؛ برای متخلفین صورت جلسه تنظیم و پرونده‌ قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و ادوات کشف شده از متخلفین تا پایان دادرسی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت امانی نگهداری خواهند شد.

زرین کیا در پایان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه‌ تخلف بلافاصله با تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس‌ حاصل نمایند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 917972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟