ساخت 2500 واحد نهضت ملی مسکن در خرم آباد

به گزارش رکنا از لرستان؛ ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از سایت 715 واحدی نهضت ملی مسکن شهر خرم آباد گفت: بخشی از واحدهای این سایت برای هفته دولت آماده می‌شود و مراحل نهایی بهره‌برداری آن در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روش توافق با مالکان بخش خصوصی برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، افزود: در استان لرستان با مالکان خصوصی زمین‌های نزدیک به محدوده یا اراضی در حریم شهرها توافقاتی انجام شده که این اراضی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.
وی ادامه داد: از اراضی حریم شهرها برای ساخت شهرک‌های مسکونی استفاده خواهد شد.
مالکی استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها را نیز روش دیگر تامین زمین در استان لرستان برشمرد و اعلام کرد: بیشتر اراضی مازاد استان لرستان متعلق به دانشگاه‌هاست و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برای ساخت مسکن از این اراضی استفاده کنیم.
وی با اشاره به نشست مشترک با استاندار لرستان و جمع دیگری از مسئولان این استان خاطر نشان کرد: در مورد بخشی از اراضی مازاد دستگاه‌ها در استان موانعی وجود دارد که در جلسه امروز با مدیران استانی درصدد رفع آن خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در جلسه با استاندار برخی مشکلات موجود در پروژه‌ها را هم طرح می‌کنیم تا راه‌کار مناسبی برای حل آن پیدا کنیم.
به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، بر اساس اعلام سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون حدود 34 هزار هکتار زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 917735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟