برای ساخت هر واحد "خودمالک" 550 میلیون وام پرداخت می شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهزاد شاکرمی در اینباره اظهار کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت و الشتر با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در شهر خرم‌آباد به یک هزار هکتار زمین نیاز داریم که در حال مذاکره برای 400 تا 500 هکتار آن هستیم، این اراضی در نزدیک محدوده شهر بوده که سند آنها به نام راه و شهرسازی زده شده است.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان گفت: برای تامین اراضی مسکونی در راستای اجرای طرح نهضت ملی در لرستان از دو طریق باید اقدام شود یکی اراضی دولتی است که معمولا در محدود و حریم شهرها اندک هستند و دیگر تامین اراضی که در اختیار مردم است.

شاکرمی بیان کرد: برای تامین اراضی در اختیار مردم با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم تا پس از توافق این اراضی را به محدوده شهرها الحاق خواهیم کرد.

وی در ادامه تولید مسکن خودمالک را یکی از سهل‌ الوصول‌ترین راه‌ها بیان کرد و با اشاره به اینکه در حوزه تولید مسکن در بخش خودمالک سهم لرستان 22 هزار واحد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای ساخت هر واحد 550 میلیون تومان وام با بهره 18 درصد داده خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: مسکن‌های خودمالک برای دریافت تسهیلات باید دارای دو شرط باشند؛ یکی دارا بودن سند و دیگر داشتن فرم واگذاری از راه و شهرسازی است.

شاکرمی افزود: روی مسکن‌های قولنامه‌ای برای دریافت تسهیلات با چالش برخوردیم که در صدد هستیم بانک‌ها را متقاعد کرده و به اراضی قولنامه‌ای که مشکل دولتی ندارند با سند جایگزین وام پرداخت کنند که تاکنون با بانک‌ها به توافق نرسیدیم.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 912930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟