اجرای 5 هزار پروژه محرومیت زدایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ ناصر صالحی به مناسبت روز خبرنگار در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان داریم، اظهار کرد: این گروه‌های جهادی مشکلات مناطق توسعه نیافته را رصد و بنا به اقتضائات در موضوعات مختلف مثل آموزش سبک زندگی، زیرسازی راه‌های روستایی و… خدمت‌رسانی می‌کنند.

صالحی افزود: در سال گذشته ۳ هزار پروژه احداث سرویس بهداشتی، یکهزارو ۵۰۰ مورد گاز کشی خانه ها و ساخت ۶۴۹ پروژه منزل مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) افتتاح و تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه کلیه پروژه‌های روستایی آب و فاضلاب به بسج سازندگی محول شد، گفت: در سال گذشته ۹۹ روستا را با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان آبرسانی کردیم و در حال حاضر ۳۰ روستای دیگر نیز در دست اجرا داریم.

صالحی عنوان کرد: مقرر شده با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در طرح آبخیز تا جالیز پروژه‌هایی نظیر سیل بند و کانال بندی، انتقال آب کشاورزی به وسیله لوله و پروژه راه‌های روستایی، ساخت مدارس در مناطق محروم نیز انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان 500 پروژه کانال آب کشاورزی، بیش از 75 مورد آبرسانی شرب ، تکمیل ۵۰ خانه برای نیازمندان و ساخت ۱۵۰ منزل برای زلزله زده‌های شهر سی سخت، یک درمانگاه،بیش از ۴۰ مسجد، 120 کیلومتر جاده عشایری و بین مزارع، ۷ پروژه در حال ساخت یادمان شهدا و… را از دیگر اقدامات عمرانی بسیج سازندگی در دوسال گذشته تاکنون برشمرد.

ناصر صالحی اهدای ۲ هزار و ۱۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان در سال گذشته و توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در دوران کرونا با کمک دستگاه‌های حاکمیتی و کمک‌های مردمی تحت عنوان رزمایش کمک‌های مومنانه، اهداء 60 سیستم صوتی به مدارس و مساجد مناطق محروم، توزیع ۷۰ بسته آزمایشگاهی که به موجب آن ۱۳ پژوهش سرا تجهیز شدند، را نیز از برنامه‌های محرومیت‌زدایی غیر عمرانی این نهاد عنوان کرد.

وی ایجاد کارگاه‌های خورد خانگی و قرض الحسنه بلند مدت را از فعالیت‌های مهم سال گذشته عنوان و گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص دادند که توانستیم ٣٠٠میلیارد از این مبلغ را جذب کنیم.

این مسئول افزود: امسال برای اعتبار تبصره ۱۸ که یکهزار میلیارد تومان تومان است اعلام آمادگی داریم که بیش از ۵۰ درصد این اعتبار را جذب کنیم.

صالحی اقتصاد مقاومتی را یکی از کارهای بزرگ که در استان در حال توسعه است،برشمرد و ابراز کرد: زمینه های خوراک، پارچه، تولیدات بتنی، گلاب گیری، گیاهان دارویی و… از عمده فعالیت‌های دهکده اقتصاد مقاومتی است که ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پنل‌های خورشیدی نیز گفت: تا الان توانستیم ۷۱ مورد پنل در استان احداث کنیم.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 916901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟