به گزارش رکنا از یاسوج، ناصر صالحی، ظهر شنبه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه عمرانی و محرومیت‌زدایی شامل احداث مساجد، پل ارتباطی عشایر، کانال کشاورزی، خانه بهداشت، منازل مسکونی نیازمندان و زلزله‌زدگان سی‌سخت و آبرسانی در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است و همچنین تعداد ۶۵۰ باب منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال ساخت است. 

صالحی با اشاره به تنش و بحران آب در استان، عنوان کرد: پروژه آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد با ارزش ۲۰۸ میلیارد تومان اجرایی شد که طی دو هفته آینده ۱۱۰ روستای دیگر آبرسانی می‌شود. 

وی با بیان اینکه اشتغال به کار ۴۰۰ نفر ایجاد شد، گفت: سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی در زمینه‌های صنایع‌دستی، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، پرورش قارچ، و صنایع تبدیلی به جوانان پرداخت شد. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بیش از دو هزار و ۱۰۰ سری جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان تحویل داده شد. 

وی با اشاره به توزیع حدود ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در دو سال گذشته، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان توزیع شد و همچنین توزیع ۳ هزار بسته لوازم التحریر، ۶ هزار بسته لوازم ورزشی، ۷۰۰ بسته فرهنگی ورزشی و ۷۰ دستگاه آزمایشگاهی به مدارس و نیازمندان در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از دیگر خدمات گروه‌های جهادی در کهگیلویه وبویراحمد است. 

صالحی بیان داشت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۷۰۰ گروه جهادی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه اطلس ثبت شد. 

این مسئول اظهار کرد: گروه‌های جهادی حدود یک میلیون ماسک بهداشتی در ایام شیوع کرونا تهیه و توزیع کردند و همچنین بیش از سه هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی نیز در مناطق محروم توزیع شد. 

جانشین بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۵۶۰ صندوق قرض‌الحسنه با ۲۲ هزار عضو در استان راه‌اندازی و حدود ۵ هزار فقره تسهیلات به متقاضیان اعطا شد و بیش از یک هزار فرصت شغلی خانگی و روستایی ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای دستگاه تولید برق در روستاهای محروم و تحت پوشش کمیته امداد اعطا می‌شود.

کدخبر: 778039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟